Przejdź do treści
EASA
Źródło artykułu

KE: EASA zajmie się wnioskami raportu po katastrofie lotu Germanwings

Europejska Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) na wniosek KE zaczyna badać kwestie zamykania drzwi do kokpitu samolotu, procedur dostępu i opuszczania kokpitu oraz kryteriów medycznych, jakie muszą spełniać piloci - poinformowała w czwartek KE.

To reakcja Komisji Europejskiej na wnioski z opublikowanego we wtorek wstępnego raportu francuskiej komisji badającej marcową katastrofę samolotu Germanwings z Barcelony do Duesseldorfu. Z raportu wynika, że drugi pilot - w czasie, gdy był sam w kokpicie - obniżył samowolnie lot samolotu; maszyna rozbiła się we francuskich Alpach. Kapitan przekazał mu kontrolę nad maszyną, wychodząc do toalety. Nie zdołał potem wrócić do kokpitu, ponieważ drzwi były zamknięte. W katastrofie zginęło 150 osób, czyli wszyscy, którzy znajdowali się na pokładzie.

Specjalny zespół EASA, powołany na wniosek unijnej komisarz ds. transportu Violety Bulc, rozpoczął prace w środę. Podstawą jego pracy ma być francuski raport, a także przyszłe wyniki trwających dochodzeń.

"Dochodzenie wskazało na kwestie, na które trzeba zwrócić szczególną uwagę, by taka tragedia się nie powtórzyła" - powiedział w czwartek rzecznik KE Jakub Adamowicz. "Jeśli zespół przedłoży konkretne propozycje, KE przeniesie je na poziom europejski" - dodał. Zespół EASA będzie prowadził prace równolegle z dochodzeniem francuskich organów.

Bezpośrednio po marcowej katastrofie EASA wydała czasową rekomendację dla linii lotniczych, by w trakcie lotu w kokpicie zawsze przebywały co najmniej dwie osoby.(PAP)

fdu/ kar/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony