Enter Air złożył prospekt emisyjny
Jak poinformował we wtorkowym komunikacie Enter Air, "ostateczna decyzja o emisji i jej termin są uzależnione od warunków rynkowych".
Przewoźnik przekazał, że nowe akcje będą stanowiły ok. 11,6 proc. w podwyższonym kapitale spółki.
"Boeingi 737-8 MAX, które pojawią się we flocie w IV kw. 2018 r. charakteryzują się znacznie niższymi kosztami eksploatacyjnymi, a dłuższy zasięg od obecnie wykorzystywanych maszyn umożliwi nam zaoferowanie nowych połączeń. Dzięki środkom z emisji będziemy mogli osiągnąć istotne oszczędności związane z lepszymi warunkami finansowania i większą elastycznością w zarządzaniu flotą" - powiedział cytowany w komunikacie członek zarządu i dyrektor generalny Enter Air Grzegorz Polaniecki.
Spółka poinformowała, że prospekt został złożony w Komisji Nadzoru Finansowego w celu dochowania terminów wynikających z przepisów kodeksu spółek handlowych.
"Decyzja dotycząca przeprowadzenia oferty publicznej zostanie podjęta w przyszłości w oparciu o istniejącą wówczas sytuację na rynkach kapitałowych, ocenę możliwości przeprowadzenia takiej oferty na warunkach satysfakcjonujących dla spółki oraz uwzględniając interesy wszystkich jej akcjonariuszy" - czytamy.
Spółka wyjaśniła, że szczegóły oferty zostaną zawarte w prospekcie emisyjnym, który zostanie opublikowany po jego zatwierdzeniu przez Komisję Nadzoru Finansowego.
Enter Air przypomniał, że zgodnie z podjętą w kwietniu br. uchwałą Walnego Zgromadzenia, emisja nowych akcji zostanie przeprowadzona z wyłączeniem prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy.
"Jednocześnie, zgodnie z uchwałą, obecni akcjonariusze, którzy zdecydują się na uczestnictwo w ofercie, będą mieli możliwość utrzymania dotychczasowego udziału w akcjonariacie dzięki preferencyjnemu przydziałowi" - napisano.
Firma Enter Air powstała w listopadzie 2009 r., to prywatna polska czarterowa linia lotnicza. Jak czytamy na stronie internetowej spółki 39,18 proc. akcji posiada Marcin Andrzej Kubrak, 13,22 proc. ma Grzegorza Polanicki, 11,4 proc. - OFE Nationale-Nederlanden, 7,7 proc. - OFE Generali, 8,68 proc. - TFI Investors, a 19,84 proc. posiadają pozostali.
Grupa realizuje połączenia dla polskich i zagranicznych biur podróży latając w ponad 30 krajach od Islandii i Portugalii po Kenię. Flota Enter Air to 18 samolotów Boeing 737-800. W szczycie sezonu wakacyjnego spółka dodatkowo wyleasingowała dwa Airbusy A320. Przewoźnik posiada pięć stałych baz operacyjnych w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Paryżu oraz kilka baz sezonowych, m.in. w Londynie, Madrycie, Pradze i Tel Awiwie. (PAP)
autor: Aneta Oksiuta
Komentarze