Druga firma handlingowa na krakowskim lotnisku
LOT Services jest drugą firmą handlingową - zajmującą się obsługą samolotów i pasażerów - działającą na lotnisku Kraków-Balice. Dzięki temu Kraków stał się pierwszym lotniskiem regionalnym w Polsce, które daje przewoźnikom możliwość wyboru tego typu firmy.
LOT Services rozpoczął działalność w krakowskim porcie 1 maja, a jego pierwszym klientem został PLL LOT. Będzie on konkurował z działającą tam wcześniej firmą KRK Airport Services, należącą do Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze.
Zdaniem prezesa MPL Jana Pamuły, druga firma handlingowa powinna stworzyć konkurencyjne warunki dla przewoźników operujących w Krakowie.
"Ceny za obsługę handlingową to znacząca pozycja w całości kosztów, które linia ponosi obsługując dane połączenie. Mamy nadzieję, że możliwość wyboru tego typu firmy przyciągnie do naszego portu kolejne linie lotnicze, a tym które już tutaj operują, pozwoli na dalszy rozwój siatek połączeń" - zaznaczył Pamuła.
Firma handlingowa zajmuje się naziemną obsługą samolotu i pasażerów. Oferuje m.in. usługi koordynacji obsługi rejsów, rozładunku i załadunku bagażu, obsługi samolotu na płycie czy odladzania. Do zadań handlera należy również obsługa pasażerów, m.in. ich transport po płycie, opieka nad nieletnimi pasażerami oraz osobami niepełnosprawnymi.
MPL to największy port regionalny w Polsce, obsługuje ok. 3 miliony pasażerów rocznie. Operuje tam 15 regularnych przewoźników i kilkunastu czarterowych. Z Krakowa bezpośrednio polecieć można do 48 portów lotniczych, w tym do kilkunastu stolic europejskich, a także do Stanów Zjednoczonych.
Komentarze