Przejdź do treści
Źródło artykułu

Branża lotnicza będzie rozmawiać w Australii

Wyzwania związane z infrastrukturą lotniczą, prywatyzacja portów lotniczych, a także kondycja finansowa światowych linii lotniczych - m.in. o tym mają rozmawiać w Sydney szefowie linii lotniczych należących do Zrzeszenia Międzynarodowego Transportu Lotniczego (IATA).

Już po raz trzeci w Australii odbędzie się światowy szczyt transportu lotniczego.

Tegoroczne, 74. Walne Zgromadzenie Zrzeszenia Międzynarodowego Transportu Lotniczego (IATA) rozpocznie się w niedzielę w australijskim Sydney. Blisko tysiąc osób - przedstawicieli linii lotniczych, producentów samolotów, lotnisk, instytucji lotniczych, a także władz rządowych - do wtorku ma rozmawiać o najważniejszych kwestiach dotyczących branży. Gospodarzem spotkania są australijskie linie Qantas. W spotkaniu będzie uczestniczyć również szef PLL LOT Rafał Milczarski.

Gubernator generalny Australii Peter Cosgrove, wicepremier Australii, minister infrastruktury i transportu Michael McCormack, sekretarz generalny Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego Dr Fang Liu.

"Sydney przez kilka dni będzie stolicą transportu lotniczego. Spotkają się tutaj liderzy całej branży lotniczej, która kolejny rok z rzędu odnotowuje rentowność. W tym czasie poczyniono również postępy w zakresie najwyższych priorytetów, jeśli chodzi o bezpieczeństwo, ochronę i zrównoważony rozwój" - powiedział tuż przed spotkaniem dyrektor generalny IATA Alexandre de Juniac.

Dyrektor generalny IATA podkreśla jednak, że wciąż największym problemem branży jest infrastruktura. "Globalny kryzys infrastrukturalny jest komplikowany przez rządy rozważające przyspieszenie zaangażowania sektora prywatnego w lotniska" - ocenia.

Jednym z tematów, jakie zostanie poruszony w trakcie spotkania, będzie kwestia prywatyzacji portów lotniczych. Ponadto, oprócz kluczowych zagadnień związanych z globalnym przemysłem lotniczym, branża podczas tegorocznego, światowego szczytu transportu lotniczego będzie rozmawiać także m.in. o przyszłości biopaliw w tym m.in. o tym, w jaki sposób zrównoważone paliwa alternatywne są wykorzystywane w lotnictwie, jakie są przeszkody w dalszej ich produkcji i użytkowaniu. Kolejne zagadnienia dotyczyć będą społecznych i ekonomicznych korzyści dla gospodarek krajów, płynące z turystyki i biznesu lotniczego.

Główny ekonomista IATA Brian Pearce przedstawi prognozy ekonomiczne linii lotniczych na ten rok, uwzględniając czynniki makroekonomiczne, w tym m.in. ceny za baryłkę ropy Brent, która przekłada się na ceny paliwa lotniczego.

Według grudniowych danych IATA z 2017 r. w tym roku linie lotnicze mogą zarobić 38,4 mld dol.

"PKB Australii rośnie od 27 lat. Sektor lotniczy jest główną siłą napędową australijskiej gospodarki. Branża ta zapewnia ok. 668 tys. miejsc pracy i generuje wkład do PKB w wysokości 62 mld dol. amerykańskich" - powiedział.

Pierwszy szczyt lotniczy IATA odbył się w Australii w 1961 roku, a potem w 2000.

IATA zrzesza 280 linii lotniczych, w tym PLL LOT. Zapewnia ponad 83 proc. światowego ruchu lotniczego. 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony