Przejdź do treści
Źródło artykułu

AMW będzie mogła organizować imprezy promujące siły zbrojne; prezydent podpisał ustawę

Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę przyznającą Agencji Mienia Wojskowego prawo do organizowania imprez promujących siły zbrojne, w tym pokazów lotniczych – poinformowała we wtorek prezydencka kancelaria.

Uchwalona 14 października nowelizacja ustawy o AMW do zadań Agencji dodała prowadzenie działań marketingowych i promocyjnych, organizację przedsięwzięć związanych z promocją sił zbrojnych Rzeczypospolitej, w tym pokazów lotniczych.

W sejmowej debacie przeciw projektowi opowiedziały się kluby i koła opozycyjne, za nowelizacją był klub PiS. Zdaniem PiS powierzenie Agencji tego typu działań pozwoli uniknąć zlecania ich podmiotom zewnętrznym, co przyniesie oszczędności, a nadzór ministra obrony zwiększy przejrzystość organizowania imprez promocyjnych.

Według opozycji nowelizacja pozwoli dowolnie – i poza sejmowa kontrolą - rozszerzać katalog zadań Agencji, której rolą jest zaspokajanie potrzeb mieszkaniowych żołnierzy oraz zbywanie mienia zbędnego wojsku.

MON uzasadniało nowelizację tym, że resort ani wojsko nie mogą prowadzić działalności gospodarczej jak sprzedaż biletów, zawieranie umów na występy artystyczne lub umów sponsorskich na dostawy paliwa na pokazy lotnicze. Resort zaznaczył, że rozwiązanie, w którym operatorem finansowym działań promujących armie byłaby AMW, proponowało CBA.

Pod koniec października nowelizację bez poprawek przyjął Senat. Nowela wejdzie w życie po 14 dniach od ogłoszenia.

Agencja Mienia Wojskowego powstała w 1996 r. Od tamtej pory ze sprzedaży nieruchomości i mienia powojskowego uzyskała 7,5 mld zł, z czego blisko 1,9 mld zł zasiliło Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych RP. W 2015 r. AMW została połączona z Wojskową Agencją Mieszkaniową i przejęła jej zadania.(PAP)

brw/ itm/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony