Przejdź do treści
Źródło artykułu

Airbus i Boeing z zamówieniami na samoloty na kwotę ponad 75 mld dol.

Airbus i Boeing otrzymały zamówienia na samoloty wąskokadłubowe na łączną kwotę ponad 75 mld dolarów. Zdaniem informującego o tym dziennika "Wall Street Journal", to przejaw rosnącego zapotrzebowania rynku na usługi niskobudżetowych linii lotniczych powiększających swoje floty.

Umowę z Indigo Partners na dostarczenie 430 samolotów odrzutowych Airbus nazwał jedną z największych transakcji w swojej historii. Zamówienie, o którym firma poinformowała w środę, początkowo opiewało na kwotę 49,5 mld dolarów.

Zamówieniem o dużej wartości może pochwalić się również Boeing, który ogłosił, że sprzeda dodatkowe 225 samolotów typu 737 Max liniom lotniczym Flydubai, które planują również zakup największego modelu produkowanego przez Boeinga - Max 10. Całkowita wartość transakcji ma wynieść 27 mld dolarów.

Jak mówi wicedyrektor marketingu Boeinga, Randy Tinseth, "sektor lotów niskobudżetowych z pewnością będzie wzrastał szybciej, niż reszta rynku lotniczego".

"WSJ" stwierdza, że zarówno Airbus jak i Boeing agresywnie zwiększają produkcję samolotów wąskokadłubowych w związku z rosnącym zapotrzebowaniem rynkowym. Wysokiej rangi przedstawiciele obu firm informowali ostatnio, że są w stanie maksymalizować plany produkcyjne. Jednocześnie wskazali na możliwe problemy z podwykonawcami, którzy mogą nie dostarczać na czas części do produkowanych samolotów.

Boeing obecnie buduje 47 wąskokadłubowych samolotów miesięcznie. W przyszłym roku firma planuje zwiększyć produkcję do 52 maszyn w ciągu miesiąca, a w 2019 - do 57. "Naciski na zwiększenie produkcji idą z góry" - mówi Tinseth.

Tymczasem Airbus od początku 2019 roku planuje zwiększenie swojej produkcji do 60 samolotów typu A320 miesięcznie. Rozważana była również norma na poziomie 63 maszyn budowanych w ciągu miesiąca. 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony