Przejdź do treści
Źródło artykułu

Stanowisko OLT Express w sprawie kampanii reklamowej

W związku z wystosowanym przez LOT oświadczeniem do prasy w sprawie postępowania dotyczącego kampanii reklamowej, OLT Express informuje, że będzie się odwoływać od decyzji Sądu i w najbliższym czasie podejmie odpowiednie kroki na drodze prawnej.

W dniu wczorajszym OLT Express zostało poinformowane o decyzji Sądu Okręgowego w Warszawie w sprawie zainicjowanego przez LOT jednostronnego postępowania zabezpieczającego roszczenia LOT dotyczące kampanii reklamowej. Jest to standardowe postępowanie polegające na zabezpieczeniu roszczeń wyłącznie jednej ze stron – tej, która takie doniesienie składa – mówi Magdalena Grzybowska, szef ds. komunikacji OLT Express. Co istotne, Sąd wydał postanowienie wyłącznie w oparciu o argumenty przedstawione przez LOT, bez wcześniejszego wysłuchania argumentów OLT Express, gdyż tak skonstruowane są przepisy regulujące postępowanie zabezpieczające. Na tę chwilę Sąd w swoim postanowieniu uznał jedynie, że niektóre roszczenia LOT zostały uprawdopodobnione (co w żaden sposób nie oznacza "udowodnione"), natomiast OLT Express dopiero teraz będzie miało szansę wypowiedzenia się w tej sprawie i będzie się odwoływać od decyzji Sądu – dodaje Grzybowska.

Jak wynika z decyzji, Sąd nie zakazał rozpowszechniania reklam OLT Express, tylko posługiwania się reklamami zawierającymi określony motyw graficzny i słowa "Nowe Polskie Linie Lotnicze", a także reklamami zawierającymi słowa „Polskie Linie Lotnicze”. Nieprawdą jest jakoby Sąd w zupełności zabronił OLT Express posługiwania się określeniem "Nowe Polskie Linie Lotnicze", czy „Polskie Linie Lotnicze”, zakaz dotyczy wykorzystania sformułowania "Polskie Linie Lotnicze" w reklamie oraz użycia nazwy „Nowe Polskie Linie Lotnicze” na rzeczonej grafice reklamowej – mówi Magdalena Grzybowska.

W lutym br. LOT publicznie nakazał OLT Express zaniechania emisji reklam, oskarżając OLT Express o posługiwanie się kampanią reklamową rzekomo „łudząco podobną” do kampanii LOT-u, nie dowiódł jednak posiadania autorskich praw majątkowych do utworu reklamowego. OLT Express miał zatem pełne podstawy prawne do prowadzenia kampanii marketingowej w założonym kształcie.

Grafika z samolotem, zgodnie ze strategią wizerunkową firmy była używana przez OLT Express podczas pierwszej kampanii promującej wejście na rynek Nowych Polskich Linii Lotniczych OLT Express w lutym 2012 roku. Kampanie reklamowe OLT Express, w swoim założeniu, odwzorowują dynamiczny rozwój OLT Express. Zaplanowana na najbliższy czas trzecia odsłona kampanii marketingowej OLT Express uwzględniać będzie przekaz promujący ofertę rozbudowanej siatki połączeń międzynarodowych.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony