Przejdź do treści
Źródło artykułu

Oświadczenie Boeinga w kwestii wadliwych elementów slotów B737 NG

Boeing współpracuje z Federalną Administracją Lotnictwa USA (FAA) i skontaktował się z operatorami doradzając im, aby sprawdzili elementy slotów w niektórych B737 z konkretnymi numerami seryjnymi. Jeśli przewoźnicy zidentyfikują je na swoich maszynach, to muszą je wymienić, zanim samoloty ponownie zaczną wozić pasażerów.

Producent wysyła części zamienne do miejsc zbazowania samolotów klientów, tak aby zminimalizować czas uziemienia samolotów. Wymiana elementu powinna zająć do dwóch dni. Koncern planuje opublikować biuletyn dotyczący bezpieczeństwa, przedstawiający kroki, które należy podjąć podczas późniejszej inspekcji.

Boeing zidentyfikował 21 egzemplarzy B737 NG oraz 20 B737 MAX, które najprawdopodobniej będą miały wadliwe części, jednak linie lotnicze zostały poproszone o sprawdzenie dodatkowych 112 B737 NG oraz 159 B737 MAX. Odrębny biuletyn serwisowy ma zostać opublikowany dla operatorów MAX 737, zanim ich flota ponownie zacznie wozić pasażerów.

Kevin McAllister, prezes Boeing Commercial Airplanes powiedział: „Zobowiązujemy się wspierać naszych klientów na wszelkie możliwe sposoby w celu zidentyfikowania i wymiany potencjalnie wadliwych podzespołów. FAA chce rozwiązać kwestię dyrektywy w sprawie zdatności do lotu, czyniąc zalecenia Boeinga obowiązkowymi. ”

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony