Navcom Systems rozszerza działalność
Navcom Systems otrzymał zatwierdzenie Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) certyfikatu PART 21, dzięki któremu będzie mógł projektować instalacje radionawigacyjne dla użytkowników małych statków powietrznych oraz małych i średnich śmigłowców. Firma będzie mogła także dokonywać zmian awioniki i wyposażenia elektrycznego, które będą służyły unowocześnieniu wyposażenia radionawigacyjnego. Nowe rozwiązanie skierowane są głównie do General Aviation, jednak wojsko także może na nich skorzystać.
Navcom Systems, innowacyjne polskie przedsiębiorstwo lotnicze specjalizujące się w obsłudze cywilnych i wojskowych śmigłowców oraz małych samolotów, stworzył nowe biuro projektowe zajmujące się opracowywaniem zmian dotyczących awioniki i wyposażenia elektronicznego na statkach powietrznych. Wprowadzenie dodatkowych rozwiązań umożliwiło uzyskanie zatwierdzenia przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) certyfikatu PART 21, zgodnie z alternatywnymi procedurami AP 393.
Dzięki certyfikatowi Navcom Systems będzie mógł projektować instalacje radionawigacyjne dla użytkowników małych statków powietrznych oraz małych i średnich śmigłowców, a także poświadczać ich wykonanie. Nowe rozwiązania zapewniają klientom kompleksowość świadczonych usług - od założeń i podstaw projektu, przez instalację, po wykonanie badań kontrolnych przez firmową organizację obsługową. Klienci cywilni będą mogli szybko i legalnie dokonać zmian w kompletacji samolotu. Natomiast wojsko zyska głównie możliwość modernizacji oraz unowocześnienia wyposażenia radionawigacyjnego.
„Jednym z głównych wyzwań przemysłu lotniczego jest tworzenie innowacyjnych rozwiązań z zakresu wyposażenia radionawigacyjnego. Certyfikat PART 21 pozwala Navcom Systems realizować to zadanie. Dzięki niemu obsługa klienta będzie wykonywana bardziej kompleksowo. Od analizy tego, jaki efekt chcemy osiągnąć dzięki modernizacji maszyny, przez wykonanie zabudowy, a skończywszy na badaniach kontrolnych. Są one niezbędne i obowiązkowe ze względu na sprawdzenie poprawności pracy zmodernizowanych elementów oraz w celu zapewnienia bezpieczeństwa” – powiedział Bogusław Jędrasik, prezes i współzałożyciel Navcom Systems.
Navcom Systems posiada także certyfikaty EASA PART 145 nadany przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego, NATO NCAGE, który upoważnia do świadczenia usług serwisowych na terenie dowolnego kraju członkowskiego sojuszu oraz koncesję MSWiA, która gwarantuje, że firma jest uprawniona do obrotu podzespołami pochodzącymi ze statków powietrznych należących do sił zbrojnych oraz służb porządku publicznego.
Navcom Systems specjalizuje się w obsłudze cywilnych i wojskowych śmigłowców Mi-2 oraz W-3 Sokół, oraz małych samolotów - CESSNA – seria 100. Firma posiada własne patenty na rozwiązania stosowane w serwisie statków powietrznych i podzespołów lotniczych, np. Ruchomą Bazę Obsługową.
Komentarze