Postępy projektu symulatora NASA dla samolotu X-59 z technologią SuperSonic
Szkolenie pilotów jedynego w swoim rodzaju eksperymentalnego samolotu NASA X-59 Quiet SuperSonic Technology, wymaga symulatora lotu, który autentycznie odwzorowuje prawdziwą konstrukcję.
Dzięki niedawnym ulepszeniom symulatora lotu X-59 w Centrum Badań Lotniczych Armstrong NASA w Edwards w Kalifornii, piloci testowi NASA przechodzą szkolenie w powietrzu i przygotowują tę zaawansowaną konstrukcję na nowe wyzwania.
X-59 ma unikalne rozwiązania redukujące do delikatnego, cichego "uderzenia" głośność grzmotu dźwiękowego, który pojawia się, gdy samolot leci z prędkością większą od dźwięku. Projekt zakłada brak przedniej szyby, a zamiast tego wykorzystuje skierowany do przodu system wielu kamer i wyświetlaczy zwany eXternal Vision System (XVS).
Konstrukcja XVS, zintegrowana z symulatorem X-59, pomaga pilotom przygotować się do lotu samolotem X, który począwszy od 2024 r. ma demonstrować cichy lot naddźwiękowy w celu zebrania danych o ludzkich reakcjach. Ich analiza może w niedalekiej przyszłości otworzyć drzwi do komercyjnych lotów naddźwiękowych nad lądem.
Przeczytaj również:
Najnowocześniejsze rejestratory naziemne wybrane do pomiaru przyszłych cichych lotów naddźwiękowych X-59
NASA zakończyła testy X-59 eXternal Vision System
Dalsze postępy projektu NASA X-59
Komentarze