Dwie interwencje wobec awanturujących się i pijanych pasażerów
Funkcjonariusze z Grupy Interwencji Specjalnych z Placówki Warszawa-Okęcie dwa razy podejmowali interwencje wobec awanturujących się podróżnych. Niestety, przyczyną podjęcia tego typu czynności jest agresja lub pasażerowie będący pod wpływem alkoholu.
Funkcjonariusze Grupy Interwencji Specjalnych zostali wezwani po pasażera przylatującego samolotem z Londynu. Załoga statku powietrznego poinformowała, że pasażer spożywał własny alkohol, nie stosował się do poleceń załogi oraz wstawał w trakcie lądowania. Mężczyzna w asyście funkcjonariusz SG dobrowolnie opuścił samolot a następnie został przebadany na zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu – wynik 0,99 mg/l. Pasażer po wytrzeźwieniu pradopodobnie zostanie ukarany za swoje zachowanie mandatem karnym.
W drugim przypadku według oświadczenia załogi statku powietrznego jeden z pasażerów był agresywny i nie stosował się do poleceń personelu pokładowego w związku, z czym został wycofany z rejsu. Mężczyzna został wezwany przez funkcjonariuszy Straży Granicznej do opuszczenia pokładu statku powietrznego i pouczony o możliwości użycia wobec niego środków przymusu bezpośredniego. Mężczyzna dobrowolnie opuścił samolot nie był agresywny i wykonywał polecenia. Po przewiezieniu do pomieszczeń służbowych PSG Warszawa-Okęcie został ukarany mandatem karnym gotówkowym w wysokości 500 zł za niewykonywanie poleceń dowódcy statku powietrznego, czyli naruszenie art. 210 ust. 1 pkt. 9 Ustawy Prawo Lotnicze.
Komentarze