Przejdź do treści
Źródło artykułu

Na lotnisko w Radomiu będzie można dojechać dwoma autobusami komunikacji miejskiej

Dwoma autobusami komunikacji miejskiej, nr 5 i 14, będzie można dojechać na lotnisko w Radomiu, które ma zacząć działać pod koniec kwietnia. W dzień powszedni będzie to w sumie po 88 kursów w jedną i drugą stronę – poinformował w czwartek prezydent Radomia Radosław Witkowski.

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji (MZDiK) w Radomiu i Polskie Porty Lotnicze (PPL) podpisały umowę w sprawie obsługi komunikacyjnej Portu Lotniczego Warszawa-Radom. Zgodnie z jej zapisami, rozkłady jazdy autobusów linii 5 i 14 zostaną dostosowane do godzin przylotów i odlotów z lotniska. MZDiK ma zagwarantować dojazd do lotniska na dwie godziny przed pierwszym wylotem, czyli około godz. 5 oraz godzinę po ostatnim przylocie, czyli po godz. 23.

Autobusy będą dojeżdżały pod sam terminal pasażerski. Będzie nimi można dotrzeć m.in. spod dworca kolejowego. W dzień powszedni zaplanowano po 88 kursów w jedną i drugą stronę. Zdaniem wiceprezydenta Radomia Mateusza Tyczyńskiego taka liczba kursów na razie w zupełności wystarczy.

"Szacowany na ten rok ruch lotniczy to około 150-200 tys. pasażerów, spośród których - jak ocenia PPL - około 10 proc. mogą stanowić osoby, które przyjadą do Radomia pociągiem i będą chciały dostać się na lotnisko autobusem komunikacji miejskiej" - powiedział Tyczyński. W jego ocenie rocznie - przy zachowaniu obecnej częstotliwości kursowania - autobusy obu linii będą mogły przewieźć ok. 1,5 mln osób. Wiceprezydent zapewnił, że gdy liczba pasażerów będzie znacząco rosła, wówczas rozważane będzie zwiększanie liczby kursów.

Pierwsze loty z Radomia mają się odbyć pod koniec kwietnia. Z radomskiego lotniska będzie odbywać się pięć regularnych lotów, które oferuje PLL: do Kopenhagi, Paryża, Prewezy, Rzymu i Tirany. Dodatkowo radomski port zaoferuje kilka kierunków czarterowych, takich jak: Antalya, Burgas, Dżerba, Monastyr, Palma de Mallorca, Taba, Warna.

Port lotniczy w Radomiu rozpoczął działalność w maju 2014 r. Przez krótki czas loty z tego miasta odbywały się m.in. do Rygi i Berlina. Było to jedyne lotnisko użytku publicznego w Polsce, które powstało bez wsparcia unijnego. Miasto zainwestowało w jego utworzenie ponad 100 mln zł. Po ogłoszeniu przez sąd w 2018 r. upadłości miejskiej spółki Port Lotniczy Radom, lotnisko kupiło PPL i wybudowało je prawie od nowa. Koszt inwestycji to ok. 800 mln zł. Port powstał z myślą głównie o przewoźnikach niskokosztowych i czarterowych.

Według PPL terminal będzie mógł na początku przyjąć ok. 1 mln pasażerów w ciągu roku, a docelowo - ponad 3 mln osób rocznie. (PAP)

autorka: Ilona Pecka

ilp/ amac/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony