Przejdź do treści
Źródło artykułu

Konferencja dot. rozwoju III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego

Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu (MWSLiT) we Wrocławiu organizuje 1-2 października 2009 konferencję "Wpływ transportu lotniczego pasażerskiego i cargo na rozwój III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego".

III Paneuropejski Korytarz transportowy to jeden z V szlaków transportowych o kluczowym znaczeniu dla gospodarki Unii Europejskiej. Przez terytorium Polski przechodzą Korytarze III oraz II, z tym ze III jest dla RP o wiele ważniejszy. Ogólnie, III Korytarz prowadzi z Berlina i Drezna przez Wrocław, Lwów do Kijowa. Ważnym aspektem w jego funkcjonowaniu ma być też transport lotniczy, a zwłaszcza położenie lotnisk.

Udział w konferencji zapowiedzieli zarządzający wszystkich ukraińskich portów lotniczych, leżących przy III Korytarzu.

Współorganizatorami konferencji pod patronatem Wicemarszałka Sejmu RP Jerzego Szmajdzińskiego są:

  • Politechnika Wrocławska - Wydział Mechaniczny,

  • Szkoła Biznesu ICN,

  • Polskie Towarzystwo Logistyczne Oddział Dolnośląski,

  • Uniwersytet w Zilinie,

  • Grupa szkół ESIDEC w Metz,

  • Unia Izb Łaby/Odry w Magdeburgu.


Jednym z organizatorów konferencji jest też Narodowy Uniwersytet Lotniczy w Kijowie, który w przeszłości był odpowiedzialny m.in. za opracowanie założeń teoretycznych użytkowania An-124 Ruslan na międzynarodowym rynku cargo.

Konferencja jest częściowo finansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Jej celem jest zdiagnozowanie aktualnego stanu rozwoju transportu lotniczego oraz zbadanie powiązań pomiędzy intensyfikacją przewozów lotniczych a funkcjonowaniem transportu drogowego (międzynarodowego, krajowego i lokalnego) wzdłuż korytarzy transportowych.

Podczas konferencji zostanie poruszona następująca problematyka szczegółowa:

  • diagnoza aktualnej infrastruktury lotniczej 10 lotnisk (Drezno, Berlin, Krzywa, Wrocław, Katowice, Kraków, Rzeszów, Lwów, Tarnopol, Kijów);

  • zagadnienia bezpieczeństwa lotu, samolotów, pasażerów i cargo;

  • analiza intensywności ruchu pasażerów związana z masowymi imprezami; analiza przygotowań Polski i Ukrainy do organizacji Euro 2012 pod kątem obsługi pasażerów;

  • analiza intensywności transportu cargo związana z masowymi imprezami;

  • analiza systemów dyspozytorskich;

  • plany rozwoju i modernizacji lotnisk;

  • diagnozowanie popytu społeczeństwa na usługi lotnicze;

  • logistyka obsługi naziemnej lotnisk.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony