Konferencja dot. rozwoju III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego
Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu (MWSLiT) we Wrocławiu organizuje 1-2 października 2009 konferencję "Wpływ transportu lotniczego pasażerskiego i cargo na rozwój III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego".
III Paneuropejski Korytarz transportowy to jeden z V szlaków transportowych o kluczowym znaczeniu dla gospodarki Unii Europejskiej. Przez terytorium Polski przechodzą Korytarze III oraz II, z tym ze III jest dla RP o wiele ważniejszy. Ogólnie, III Korytarz prowadzi z Berlina i Drezna przez Wrocław, Lwów do Kijowa. Ważnym aspektem w jego funkcjonowaniu ma być też transport lotniczy, a zwłaszcza położenie lotnisk.
Udział w konferencji zapowiedzieli zarządzający wszystkich ukraińskich portów lotniczych, leżących przy III Korytarzu.
Współorganizatorami konferencji pod patronatem Wicemarszałka Sejmu RP Jerzego Szmajdzińskiego są:
Politechnika Wrocławska - Wydział Mechaniczny,
Szkoła Biznesu ICN,
Polskie Towarzystwo Logistyczne Oddział Dolnośląski,
Uniwersytet w Zilinie,
Grupa szkół ESIDEC w Metz,
Unia Izb Łaby/Odry w Magdeburgu.
Jednym z organizatorów konferencji jest też Narodowy Uniwersytet Lotniczy w Kijowie, który w przeszłości był odpowiedzialny m.in. za opracowanie założeń teoretycznych użytkowania An-124 Ruslan na międzynarodowym rynku cargo.
Konferencja jest częściowo finansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Jej celem jest zdiagnozowanie aktualnego stanu rozwoju transportu lotniczego oraz zbadanie powiązań pomiędzy intensyfikacją przewozów lotniczych a funkcjonowaniem transportu drogowego (międzynarodowego, krajowego i lokalnego) wzdłuż korytarzy transportowych.
Podczas konferencji zostanie poruszona następująca problematyka szczegółowa:
diagnoza aktualnej infrastruktury lotniczej 10 lotnisk (Drezno, Berlin, Krzywa, Wrocław, Katowice, Kraków, Rzeszów, Lwów, Tarnopol, Kijów);
zagadnienia bezpieczeństwa lotu, samolotów, pasażerów i cargo;
analiza intensywności ruchu pasażerów związana z masowymi imprezami; analiza przygotowań Polski i Ukrainy do organizacji Euro 2012 pod kątem obsługi pasażerów;
analiza intensywności transportu cargo związana z masowymi imprezami;
analiza systemów dyspozytorskich;
plany rozwoju i modernizacji lotnisk;
diagnozowanie popytu społeczeństwa na usługi lotnicze;
logistyka obsługi naziemnej lotnisk.
Komentarze