Przejdź do treści
Lotnictwo 7-8/2017
Źródło artykułu

Lotnictwo 7-8/2017 już w sprzedaży

Lipcowo-sierpniowe "Lotnictwo" już w drodze do prenumeratorów i salonów prasowych.

W numerze polecamy:

Le Bourget 2017
Pięćdziesiąta druga edycja paryskiego Miedzynarodowego Salonu Lotnictwa i Kosmonautyki (Le Salon International de l’Aéronautique et de l’Espace) odbyła się w dniach 19–25 czerwca 2017 roku na lotnisku Le Bourget, gromadząc 2381 wystawców z 48 krajów, którzy wystawili 140 statków powietrznych, które obejrzało 322 tys. zwiedzających, w tym 142 tys. profesjonalistów. W wakacyjnym numerze LOTNICTWA zamieszczono obszerny przegląd demonstrowanych na salonie nowości oraz podpisanych umów.

Air Fair 2017
Jedenasta wystawa Air Fair 2017, która odbyła się w dniach 26–27 maja br.  na terenie Wojskowych Zakładów Lotniczych Nr 2 S.A. była ostatnią organizowaną w formie corocznej. Zmiana formuły organizacyjnej imprezy podniesie zapewne jej prestiż, który już dziś wydaje się wysoki. Bydgoszcz w maju staje się już tradycyjnie miejscem spotkań biznesowych polskiej branży lotniczo-zbrojeniowej oraz jej zagranicznych partnerów, a rangę tegorocznego Air Fair 2017 podniosło podpisanie kilku istotnych porozumień dotyczących różnych aspektów funkcjonowania lotnictwa w Polsce.

Su-30MKK/MK2. Myśliwiec wielozadaniowy z Komsomolska nad Amurem. Cz. II – projektowanie konstrukcji i służba w ChRL
Skonstruowany na zamówienie chińskie Suchoj Su-30MKK był pierwszym samolotem wielozadaniowym w służbie sił powietrznych tego kraju. Łącznie Chińczycy odebrali 76 tych maszyn. Ponadto lotnictwo chińskiej marynarki wojennej zakupiło 24 udoskonalone Su-30MK2.

Od Agusty do Leonardo
Mimo światowego rozwoju technologicznego liczba krajów posiadających zaawansowane możliwości projektowania śmigłowców i produkcyjne know-how wciąż jest bardzo ograniczona. AgustaWestland jest dziś jedną z najbardziej znanych marek śmigłowcowych na świecie. Każdego dnia przez 365 dni w roku do lotu startuje około 5000 maszyn AgustaWestland, których zasięg występowania rozciąga się od terenów podbiegunowych po strefę równikową oraz od poziomu morza od najwyższych szczytów górskich.

C-130E polskich Sił Powietrznych
Samolot C-130E od ośmiu lat stanowi filar polskiego transportu lotniczego, zapewniając nam możliwość swobodnego operowania nawet w tak odległych rejonach jak Afryka czy Kuwejt. Pomimo znacznego zużycia i wieku samolotów przekraczającego 40 lat załogom i personelowi technicznemu udaje się zachować maszyny w należytej sprawności, podtrzymując nasze zdolności transportowe.
Rzeczpospolita Polska posiada pięć samolotów C-130E o numerach bocznych od 1501 do 1505 i przydomkach Queen (1501), Cobra (1502), 1503 (brak), Charleen (1504), Dreamliner (1505).

Siły Powietrzne Kamerunu
Kamerun to jedno z licznych państw zaangażowanych obecnie w walki z organizacjami o charakterze partyzancko -terrorystycznym. Udział w nich bierze także niewielkie a sprawne lotnictwo wojskowe tego kraju. W ubiegłym roku wzbogaciło sie ono o pare ekssłowackich smigłowców szturmowych Mi-24W, których remont i modernizacje zostały przeprowadzone w łódzkich Wojskowych Zakładach Lotniczych Nr 1 S.A.

Tarany powietrzne w wielkiej wojnie ojczyźnianej – cz. II
Po odparciu wojsk niemieckich spod bram Moskwy sowieckie lotnictwo uzyskało czas na przeformowanie jednostek myśliwskich i wyekwipowanie ich w skuteczniejsze samoloty nowych typów. Wraz z jednoczesnym zażegnaniem krytycznej dla Armii Czerwonej sytuacji na froncie,  popularność ataków taranujących wśród „stalinowskich sokołów” znacznie spadła.

A oprócz tego lotnicze aktualności z kraju i ze świata:
• Aktualności wojskowe
• Aktualności cywilne
• Aktualności kosmiczne
• Wiosenne żniwa Boeinga
• 797 – pierwsze informacje
• Air Show Seinäjoki 2017 i nowy myśliwiec wielozadaniowy dla Finlandii
• Chwała Lotnikom Polskim - apel

Zapraszamy do zapoznania się z fragmentem lipcowo-sierpniowego wydania "Lotnictwa" na stronie: www.magnum-x.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony