Przejdź do treści
Źródło artykułu

Lotnictwo 03/2016 już w sprzedaży

Marcowe "Lotnictwo" już w drodze do prenumeratorów i salonów prasowych.

W numerze polecamy:

Bezzałogowy Mirosławiec - utworzenie 12. Bazy Bezzałogowych Statków Powietrznych
Z początkiem roku w Mirosławcu rozpoczęła funkcjonowanie 12. Baza Bezzałogowych Statków Powietrznych. Jest to istotny krok Sił Zbrojnych RP w zakresie tworzenia struktury organizacyjnej przeznaczonej dla powietrznych bezzałogowców.

Garnizon Mirosławiec cały czas związany był z lotnictwem wojskowym, chociaż od kilku już lat wykonywał dla lotnictwa wojskowego jedynie zadania pomocnicze. Od 2010 roku istniejącą w tym miejscu 12. Bazę Lotniczą, zastąpiła 12. Komenda Lotniska. W okresie letnim i innych sytuacjach koniecznych lotnisko w Mirosławcu (EPMI) było dodatkowym lotniskiem dla 1. Skrzydła Lotnictwa Taktycznego i posiadanych przez pobliską 21. Bazę Lotnictwa Taktycznego ze Świdwina samolotów szturmowo-bombowych Su-22, śmigłowców lotnictwa wojsk lądowych wykonujących zadania na pobliskim poligonie lotniczym Nadarzyce, maszyn transportowych czy jako miejsce stacjonowania amerykańskich śmigłowców wojsk lądowych realizujących w ostatnich miesiącach zadania szkoleniowe na terytorium Rzeczypospolitej, głównie z wykorzystaniem Centralnego Ośrodka Szkolenia Poligonowego Wojsk Lądowych w Drawsku Pomorskim.

Rikujō Jieitai - Lotnictwo Japońskich Lądowych Sił Samoobrony
Wojska lądowe Japońskich Sił Samoobrony – Rikujō Jieitai – dysponują własnym lotnictwem przeznaczonym do bezpośredniego wsparcia na polu walki. Jednostki lotnicze są integralną częścią związków taktycznych i operacyjnych Rikujō Jieitai. Wyposażone są w śmigłowce obserwacyjne, wielozadaniowe, transportowe, bojowe i szkolne oraz kilka samolotów łącznikowo-rozpoznawczych.

Japońskie Siły Samoobrony (Self-Defense Force, SDF ) – Jieitai – powstały 1 lipca 1954 r. na mocy ustaw o obronie kraju (Bōeishō setchi-hō, ustawa nr 164) i siłach samoobrony (Jieitai-hō, ustawa nr 165), przyjętych w czerwcu przez japoński parlament (Diet). Składają się z trzech komponentów: lądowego (rikujō), morskiego (kaijō) i lotniczego (kōkū). Od chwili utworzenia ich najważniejszymi zadaniami są: ochrona niepodległości i bezpieczeństwa kraju, zapewnienie stabilizacji i pokoju w regionie, obrona kraju przed bezpośrednią lub pośrednią agresją, a w razie potrzeby także utrzymanie porządku publicznego, przeciwdziałanie skutkom klęsk żywiołowych i katastrof oraz udział w misjach pokojowych i humanitarnych pod egidą ONZ.

Breda Ba.65
Oficerom włoskiego lotnictwa długo przed wybuchem II wojny światowej udało się trafnie przewidzieć rozwój sił powietrznych w kierunku bezpośredniego wsparcia sił lądowych. W składzie Regia Aeronautica bardzo szybko znalazły się więc jednostki samolotów szturmowych oraz sprzęt lotniczy niezbędny na ich wyekwipowanie.

Włoskie lotnictwo wojskowe epoki II wojny światowej w powszechnej opinii uchodzi za zacofane względem sił powietrznych głównych europejskich mocarstw. Jednak w dwudziestoleciu międzywojennym to właśnie dwaj włoscy oficerowie sformułowali dwie zupełnie różne teorie użycia sił powietrznych, które pozostają aktualne do dnia dzisiejszego.

A oprócz tego lotnicze aktualności z kraju i ze świata:
• Aktualności wojskowe
• Aktualności cywilne
• Aktualności z kosmosu
• Otwarcie fabryki Azura Polska
• Lotnisko pasażerskie było i jest Krosnu potrzebne!
• nEUROn – koncepcja bezzałogowej powietrznej platformy bojowej przyszłości
• Węgierski kontyngent na misji Baltic Air Policing
• Patrouille Suisse - ponad 50 lat precyzji w powietrzu
• Los Patas Negras, przyszli piloci Hiszpanii
• Northrop F-5A/B Freedom Fighter cz. I
• Japonia w kosmosie

Zapraszamy do zapoznania się z fragmentem marcowego wydania "Lotnictwa" na stronie: www.magnum-x.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony