Pierwsze otwarcie spadochronu hamującego M-346 Master
Trwają kolejne etapy testów pierwszych samolotów Master M-346 przeznaczonych dla Polskich Sił Powietrznych. Nasze siły powietrzne w specyfikacji technicznej polskich Masterów zamówiły dodatkowo tzw. spadochrony hamujące, dotąd niestosowane w tym typie samolotów. Zabudowane w specjalnym zasobniku w ogonie maszyny, pod statecznikiem pionowym, służą do skracania dobiegu samolotów po przyziemieniu.
Pierwsze, techniczne otwarcie właśnie zostało pomyślnie zrealizowane w trakcie testu na przyfabrycznym lotnisku w Venegono we Włoszech.
System hamujący zadziałał w pełni prawidłowo i nie wygenerował żadnego negatywnego wpływu na zachowanie statku powietrznego po wylądowaniu, a także podczas jego skręcania, już podczas kołowania.
Tym samym kolejny wymóg specyfikacyjno-techniczny, dotyczący polskich Masterów, został wypełniony.
Testy pierwszych dwóch samolotów M-346 dla Polski potrwają jeszcze przez pewien czas, aż do całkowitego zakończenia procesu certyfikacji.
Jak dotąd wszystkie działania sprawdzające przebiegają zgodnie z harmonogramem przyjętym dla dostaw pierwszych samolotów dla Polskich Sił Powietrznych.
Komentarze