Lufthansa Group inwestuje w personalizację i digitalizację
Klienci są przyzwyczajeni do organizowania sobie życia zgodnie z indywidualnymi preferencjami. Aby wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom, Lufthansa Group znacząco inwestuje w personalizację i digitalizację produktub.
Do 2020 roku Lufthansa Group zainwestuje 500 mln euro w rozwój i same ulepszenie spersonalizowanej oferty. W chmurach czy na ziemi – Lufthansa Group będzie reagować na preferencje klientów indywidualną propozycją. Dla przykładu, już teraz podróżujący mogą pobrać 250 gazet i magazynów w formie elektronicznej (eJournal) – ponad 200 000 pobrań w lutym pokazuje jak entuzjastycznie ta oferta jest przyjmowana. Klienci mogą skorzystać z chatu „Mildred” w czasie rzeczywistym pytając o najlepsze ceny połączeń. Dzięki współpracy z Apple Watch mogą sprawdzić status lotu podczas podróży. W ostatnim czasie Grupa rozwija także nową aplikację dla osobistego asystenta Google Home. Małe urządzenie będzie wkrótce korzystać z technologii „text to speech”, aby uzyskać odpowiedzi dotyczące zbliżających się połączeń Lufthansy.
– Dla Lufthansy digitalizacja to coś więcej niż rozwój nowych aplikacji. Oferujemy naszym klientom najwyższej jakości innowacyjną technologię odpowiadającą na ich potrzeby i zapewniamy im najlepsze możliwe wsparcie w zakresie podróży – powiedział Harry Hohmeister, Członek Zarządu Lufthansa Group odpowiedzialny za przewoźników sieciowych. – Nie chodzi tylko o główne innowacje, ale również o małe rzeczy, które sprawiają, że podróż jest bardziej komfortowa i spersonalizowana – dodał.
Nowa Klasa Biznes dla Boeinga 777X
Podczas targów ITB w Berlinie, Zarząd Lufthansa Group ogłosił długo skrywany sekret: nowy Boeing 777X, którego pierwszy rejs zaplanowano na 2020 roku, zostanie wyposażony w zupełnie nową Klasę Biznes. Perfekcyjna personalizacja i digitalizacja są również motywem przewodnim nowej generacji foteli: pasażerowie mogą kontrolować bezprzewodowo swoje siedzenia dzięki własnym urządzeniom mobilnym. Dotyczy to nie tylko ustawienia fotela, ale również indywidualnego systemu rozrywki pokładowej. – Fotel będzie czymś więcej niż "tylko" fotelem. To odpowiedź na konkretne potrzeby klientów – niezależnie od tego czy w czasie podróży wolą spać czy pracować, czy podróżują z dziećmi czy służbowo. Naprawdę jest na co czekać. Zaskoczymy Was! – powiedział Harry Hohmeister podczas konferencji prasowej na targach ITB.
Nowy fotel Klasy Biznes reprezentuje nie tylko jakość i personalizację – to także przykład nowej strategii Lufthansa Group: stale rosnąca współodpowiedzialność za wszystkie procesy w firmie. Na przykład nowe siedzenia zostały zaprojektowane zarówno dla Lufthansy jak i Austrian Airlines oraz SWISSa. Dział sprzedaży został w ubiegłym roku zrestrukturyzowany i dotyczył wszystkich przewoźników sieciowych Lufthansa Group. – Ujednolicone procesy wewnątrz trzech linii sieciowych i wspólne struktury minimalizują złożoność operacji i zarządzania, a naszych klientów i partnerów stawiają w środku naszego zainteresowania – podkreśliła Heike Birlenbach, Wiceprezes ds. Sprzedaży Lufthansa Group oraz Dyrektor Handlowy Portu Przesiadkowego Frankfurt. Platforma „BookaGroup”, która będzie rozwinięta w ramach trzech przewoźników sieciowych w drugim kwartale br. jest jednym z dowodów na takie podejście. Partnerzy sprzedażowi będą mogli również poprosić o dowolną kombinację podróży grupowej w ramach Lufthansy, Austrian Airlines i SWISSa dzięki jednemu narzędziu i natychmiast dokonać rezerwacji.
Przedsprzedaż w kanałach bezpośrednich
Lufthansa Group w 2017 roku będzie kontynuować rozwój bezpośrednich kanałów sprzedaży. W długoterminowej perspektywie Grupa chce nadal utrzymać przewagę rynkową wyznaczając trendy, oferując atrakcyjne połączenia i usługi spełniające coraz bardziej wyszukane i zmieniające się wymagania partnerów sprzedażowych i klientów korporacyjnych. Lufthansa Group rozpoczęła wdrażanie nowej strategii sprzedażowej i dystrybucyjnej jeszcze w 2015 roku. Dzięki najbardziej zaawansowanym technologicznie rozwiązaniom, klienci będą mogli korzystać z nowych, niedostępnych dotychczas ofert, a także z dodatkowych usług, które są bardziej innowacyjne, bardziej atrakcyjne cenowo i zorientowane na klienta niż dotychczas.
To oznacza również, że dedykowane oferty będą dostępne w różnych kanałach. Jako pierwszy krok, Lufthansa Group oferuje partnerom w bezpośrednich kanałach sprzedaży wyłączne promocje w przedsprzedaży. Następnie zróżnicowane oferty dostępne dla partnerów Direct Connect zostaną powtórnie ocenione, rozszerzone i będą nieustannie adaptowane, aby w jak największym stopniu sprostać wymaganiom klientów.
Komentarze