Przejdź do treści
Źródło artykułu

Lufthansa Group inwestuje w personalizację i digitalizację

Klienci są przyzwyczajeni do organizowania sobie życia zgodnie z indywidualnymi preferencjami. Aby wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom, Lufthansa Group znacząco inwestuje w personalizację i digitalizację produktub.

Do 2020 roku Lufthansa Group zainwestuje 500 mln euro w rozwój i same ulepszenie spersonalizowanej oferty. W chmurach czy na ziemi – Lufthansa Group będzie reagować na preferencje klientów indywidualną propozycją. Dla przykładu, już teraz podróżujący mogą pobrać 250 gazet i magazynów w formie elektronicznej (eJournal) – ponad 200 000 pobrań w lutym pokazuje jak entuzjastycznie ta oferta jest przyjmowana. Klienci mogą skorzystać z chatu „Mildred” w czasie rzeczywistym pytając o najlepsze ceny połączeń. Dzięki współpracy z Apple Watch mogą sprawdzić status lotu podczas podróży. W ostatnim czasie Grupa rozwija także nową aplikację dla osobistego asystenta Google Home. Małe urządzenie będzie wkrótce korzystać z technologii „text to speech”, aby uzyskać odpowiedzi dotyczące zbliżających się połączeń Lufthansy.

Dla Lufthansy digitalizacja to coś więcej niż rozwój nowych aplikacji. Oferujemy naszym klientom najwyższej jakości innowacyjną technologię odpowiadającą na ich potrzeby i zapewniamy im najlepsze możliwe wsparcie w zakresie podróży – powiedział Harry Hohmeister, Członek Zarządu Lufthansa Group odpowiedzialny za przewoźników sieciowych. – Nie chodzi tylko o główne innowacje, ale również o małe rzeczy, które sprawiają, że podróż jest bardziej komfortowa i spersonalizowana – dodał.

Nowa Klasa Biznes dla Boeinga 777X
Podczas targów ITB w Berlinie, Zarząd Lufthansa Group ogłosił długo skrywany sekret: nowy Boeing 777X, którego pierwszy rejs zaplanowano na 2020 roku, zostanie wyposażony w zupełnie nową Klasę Biznes. Perfekcyjna personalizacja i digitalizacja są również motywem przewodnim nowej generacji foteli: pasażerowie mogą kontrolować bezprzewodowo swoje siedzenia dzięki własnym urządzeniom mobilnym. Dotyczy to nie tylko ustawienia fotela, ale również indywidualnego systemu rozrywki pokładowej. – Fotel będzie czymś więcej niż "tylko" fotelem. To odpowiedź na konkretne potrzeby klientów – niezależnie od tego czy w czasie podróży wolą spać czy pracować, czy podróżują z dziećmi czy służbowo. Naprawdę jest na co czekać. Zaskoczymy Was! – powiedział Harry Hohmeister podczas konferencji prasowej na targach ITB.

Nowy fotel Klasy Biznes reprezentuje nie tylko jakość i personalizację – to także przykład nowej strategii Lufthansa Group: stale rosnąca współodpowiedzialność za wszystkie procesy w firmie. Na przykład nowe siedzenia zostały zaprojektowane zarówno dla Lufthansy jak i Austrian Airlines oraz SWISSa. Dział sprzedaży został w ubiegłym roku zrestrukturyzowany i dotyczył wszystkich przewoźników sieciowych Lufthansa Group. – Ujednolicone procesy wewnątrz trzech linii sieciowych i wspólne struktury minimalizują złożoność operacji i zarządzania, a naszych klientów i partnerów stawiają w środku naszego zainteresowania – podkreśliła Heike Birlenbach, Wiceprezes ds. Sprzedaży Lufthansa Group oraz Dyrektor Handlowy Portu Przesiadkowego Frankfurt. Platforma „BookaGroup”, która będzie rozwinięta w ramach trzech przewoźników sieciowych w drugim kwartale br. jest jednym z dowodów na takie podejście. Partnerzy sprzedażowi będą mogli również poprosić o dowolną kombinację podróży grupowej w ramach Lufthansy, Austrian Airlines i SWISSa dzięki jednemu narzędziu i natychmiast dokonać rezerwacji.

Przedsprzedaż w kanałach bezpośrednich
Lufthansa Group w 2017 roku będzie kontynuować rozwój bezpośrednich kanałów sprzedaży. W długoterminowej perspektywie Grupa chce nadal utrzymać przewagę rynkową wyznaczając trendy, oferując atrakcyjne połączenia i usługi spełniające coraz bardziej wyszukane i zmieniające się wymagania partnerów sprzedażowych i klientów korporacyjnych. Lufthansa Group rozpoczęła wdrażanie nowej strategii sprzedażowej i dystrybucyjnej jeszcze w 2015 roku. Dzięki najbardziej zaawansowanym technologicznie rozwiązaniom, klienci będą mogli korzystać z nowych, niedostępnych dotychczas ofert, a także z dodatkowych usług, które są bardziej innowacyjne, bardziej atrakcyjne cenowo i zorientowane na klienta niż dotychczas.

To oznacza również, że dedykowane oferty będą dostępne w różnych kanałach. Jako pierwszy krok, Lufthansa Group oferuje partnerom w bezpośrednich kanałach sprzedaży wyłączne promocje w przedsprzedaży. Następnie zróżnicowane oferty dostępne dla partnerów Direct Connect zostaną powtórnie ocenione, rozszerzone i będą nieustannie adaptowane, aby w jak największym stopniu sprostać wymaganiom klientów.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony