Lufthansa FlyingLab oraz konferencje na żywo na pokładzie A340-300
Od 1 lipca Lufthansa oferuje bezpośrednie połączenia do Kalifornii. Airbus A340-300 wystartował w rejs o numerze LH488 o 10:53 czasu lokalnego z Frankfurtu. San José mieści się w sercu Doliny Krzemowej, znanej na całym świecie z rozwoju start-upów oraz przemysłu technologicznego. To tutaj wiele fabryk produkujących samochody prowadzi swoje badania laboratoryjne.
Na pokładzie tej maszyny Lufthansa po raz pierwszy uruchomiła tzw. FlayingLab, dzięki któremu pasażerowie mogli testować nowe usługi i produkty. Rejs odbył się pod hasłem „Wirtualna Rzeczywistość”, w której wprowadzaniu Lufthansa jest branżowym liderem. Podczas rejsu do Kalifornii pasażerowie mogli wypróbować najnowsze urządzenia cyfrowe od Samsunga, takie jak gogle imitujące wirtualną rzeczywistość Samsung Gear VR i tablet Samsung Galaxy Tab S2. Dzięki temu podróżujący mogli oglądać filmy w technologii 360 stopni podczas dwunastogodzinnego rejsu oraz doświadczyć niesamowitej jakości obrazu. Mottem przewodnim podróży powrotnejbyło „Dobre samopoczucie podczas nocnych lotów”, na którym pasażerowie mogli przetestować między innymi Neuroon, inteligentną maskę do spania pomagającą optymalizować sen, przydatną zwłaszcza przy częstej zmianie stref czasowych. Wszyscy pasażerowie posiadający rezerwację mogli bezpłatnie zarejestrować się do przetestowania produktów na stronie lh.com/flyinglab.
Lufthansa będzie rozwijać koncepcję FlyingLab także na innych trasach wprowadzając kolejne udogodnienia dla pasażerów i zbierając ich opinie na temat cyfrowych innowacji. Dzięki temu klienci będą mogli zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi i produktami, a dodatkowo przetestować je na żywo.
„Celem FlyingLab jest przetestowanie nowych produktów w sposób szybki i łatwy” – powiedział dr Reinhold Huber, wiceprezes ds. doświadczenia pasażera w obszarze designu i usług dodatkowych w Lufthansie. „Jeśli zainteresuje nas nowy produkt, będziemy mogli szybko przekonać się czy spodoba się on naszej grupie odbiorców. Długie testy mogą przynosić odwrotny skutek.” – powiedział Huber.
Szybkość jest w cyfrowym świecie szczególnie ważna. „Podczas inauguracji FlyingLab sprawdzaliśmy konferencje na żywo. Wykorzystujemy przełomowe myślenie, na podstawie którego działają start-upy: szybki test prototypu, po którym następuje natychmiastowa decyzja czy wprowadzić nowy pomysł czy go odrzucić” – powiedział dr Torsten Wingenter, dyrektor ds. cyfrowych innowacji. Lufthansa będzie transmitować na żywo na pokładzie cztery wykłady na temat trendów cyfrowych:
• Lufthansa, dr Torsten Wingenter: “Przyszłość podróży: od wirtualnej rzeczywistości do FlyingLab”
• Mercedes Benz, Natanael Sijanta: “Cyfrowe doświadczenia w Mercedes Benz”
• Instagram, Heiko Hebig: “Innowacje na Instagramie – 500 milionowa społeczność”
• Visit San José, Kyle Schatzel: “San José – brama do Doliny Krzemowej i zatoki Monterey”
Każdy pasażer może śledzić wykłady za pomocą smartfona, laptopa czy tabletu. W tym celu podróżujący łączą się na pokładzie poprzez bezprzewodowe punkty dostępu Wi-Fi z siecią udostępniającą transmisję. Lufthansa Systems we współpracy z Lufthansa Technik i Media Event Services rozwinęła elastyczne rozwiązanie w oparciu o doświadczenie z BoardConnect, dzięki czemu obraz i prezentacja są transmitowane na podzielonym ekranie. “Bardzo szybko udało nam się umożliwić gościom oglądanie konferencji na pokładzie w czasie rzeczywistym. Taki system może być również wykorzystywany na rejsach średniego zasięgu. Na przestrzeni roku podejmiemy decyzję o wprowadzeniu tego pomysłu bazując na naszych doświadczeniach z pierwszym FlyingLab i dostępnej wówczas technologii.” – powiedział dr Torsten Wingenter.
Pasażerowie byli oczarowani nie tylko Doliną Krzemową. Aby uczcić najnowsze połączenie, goście zostali zaproszeni na pięć wydarzeń organizowanych przez Lufthansę, m. in. do Muzeum Techniki w San José, oglądanie wielorybów w zatoce Monterey oraz przyjęcie z okazji święta 4 lipca.
Podczas pobytu w Kalifornii, pasażerowie mogli testować również specjalną usługę concierge “Mission Control”, produkt Lufthansa Innovation Hub, za pomocą którego podróżujący mogą otrzymywać ciekawe wskazówki i rekomendacje na temat San José. Poprzez aplikację Facebook Massenger mogą z kolei otrzymać pomoc w przebukowaniu rejsów i wskazówki dotyczące wydarzeń.
Cena biletu na rejs w obie strony rozpoczyna się od 799 euro. Połączenia w konfiguracji Klasy Biznes, Ekonomicznej Premium i Ekonomicznej będą realizowane pięć razy w tygodniu.
Komentarze