Przejdź do treści
Źródło artykułu

Produkowany w Polsce Black Hawk otrzymuje certyfikat Federalnej Administracji Lotnictwa w USA

Amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) zakończyła certyfikację śmigłowca S-70M Black Hawk (oznaczenie nowego typu), wydając specjalny certyfikat ograniczonej kategorii do zdatności do lotu (Restricted Category Special Airworthiness Certificate).

Certyfikacja FAA i ustanowienie uprawnień na nowy typ statku powietrznego rozszerzy rynek zbytu tego wywodzącego się z wojska śmigłowca do podwójnego zastosowania. Pozwoli to na zakup nowego śmigłowca S-70M bezpośrednio z PZL Mielec przez operatorów cywilnych i komercyjnych, zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i międzynarodowych. Tego typu zamówienia nie były wcześniej możliwe.

Bazowy S-70M Black Hawk jest identyczny jak już produkowany w Mielcu wariant S-70i. Oba typy śmigłowców będą produkowane na tej samej linii produkcyjnej.

Certyfikacja S-70M dopuszcza śmigłowiec do wykonywania operacji specjalnego przeznaczenia w trzech obszarach: rolnictwie; przewozie ładunków zewnętrznych (umożliwiając wykorzystanie haka ładunkowego śmigłowca dla towarów o masie do 4 082 kg) oraz ochrony lasów i dzikiej przyrody, w tym zrzucania płynów i substancji gaśniczych podczas pożarów.

„Możliwość produkowania śmigłowca z certyfikatem FAA w PZL Mielec otwiera nowe możliwości na rynku lotniczym, które nie były wcześniej dostępne dla śmigłowców Black Hawk" – powiedział Janusz Zakręcki, prezes i dyrektor naczelny PZL Mielec.

„Nowy wariant śmigłowca Black Hawk jest odpowiedzią na specjalne wymagania naszych klientów na całym świecie. Spodziewamy się, że osiągnięcie to ułatwi władzom lotnictwa cywilnego zatwierdzenie S-70M do trudnych operacji w ich własnej przestrzeni powietrznej nawet w krajach, w których certyfikacja FAA nie jest uznawana".

PZL Mielec jest czołowym polskim eksporterem sprzętu zbrojeniowego, produkującym śmigłowce Black Hawk na światowe rynki, a także kabiny Black Hawk na eksport do linii produkcyjnej Lockheed Martin w USA, jak i samolot M28.

Od momentu otwarcia biura w centrum Warszawy w 1997 roku Lockheed Martin stale rozwija swoje relacje z polskim Ministerstwem Obrony Narodowej, przemysłem i środowiskiem akademickim. Dziś firma współpracuje z Polską w zakresie różnych programów obronnych i w zakresie bezpieczeństwa, w tym dot. samolotów wojskowych, obrony przeciwrakietowej, prowadzenia precyzyjnego ostrzału, radarów i śmigłowców zarówno na potrzeby prowadzenia operacji wojskowych, jak i cywilnych.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony