Przejdź do treści
Źródło artykułu

Kraków Airport w marcu obsłużył ponad 476 tys. pasażerów

Ponad 476,6 tys. osób skorzystało w marcu z usług lotniska Kraków Airport, to o 21 proc. mniej wobec marca 2019 roku, ale o 1126 proc. więcej w stosunku do marca ub. r. Łącznie od początku tego roku obsłużono ponad 1,198 mln pasażerów.

Jak ocenił w piątek prezes krakowskiego lotniska Radosław Włoszek, marzec był dynamicznym miesiącem dla portu, a pasażerowie chętnie korzystali z jego usług. Dodatkową zachętą do podróży lotniczych – wskazał - były zmiany zasad sanitarnych wprowadzone w ostatnim tygodniu zeszłego miesiąca.

Prezes lotniska przypomniał, że od 27 marca obowiązuje nowy letni rozkład połączeń z atrakcyjnymi propozycjami podróżowania. „Mamy nadzieję, że pasażerom spodoba się ciekawa propozycja naszych przewoźników” - zaznaczył Włoszek.

Zaakcentował też nieustanne wsparcie udzielane przez pracowników portu pasażerom z Ukrainy udającym się samolotami ze stolicy Małopolski do kolejnych miejsc pobytu.

Kraków Airport jest drugim lotniskiem w Polsce pod względem liczby obsłużonych pasażerów i największym portem regionalnym. W zeszłym roku lotnisko przyjęło prawie 3,1 mln pasażerów. Rok wcześniej było to blisko 2,6 mln osób. W 2019 roku, ostatnim przed pandemią, z usług portu skorzystało ponad 8,4 mln podróżnych.

W obowiązującym letnim rozkładzie lotów Kraków Airport znalazły się 43 połączenia do 99 miast w 33 krajach. Oferuje je 20 linii - zarówno przewoźnicy tradycyjni, jak i niskokosztowi. (PAP)

autor: Rafał Grzyb

rgr/ amac/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony