Przejdź do treści
Źródło artykułu

Wypadek Bombardiera CRJ-900LR w Toronto

17 lutego 2025 r., o 1912 UTC na międzynarodowym lotnisku Pearson w Toronto, na wschodzie Kanady, doszło do wypadku Bombardiera CRJ-900LR (znaki rejestracyjne N932XJ) linii Delta Airlines. Samolot wykonywał lot DL-4819 z Minneapolis w USA. 

Podczas lądowania na RWY23 maszyna przewróciła się do góry podwoziem, w wyniku czego osiem osób zostało rannych.

Policja poinformowała, że na pokładzie samolotu było 80 osób (4 członków załogi i 76 pasażerów) i większość z nich została bez szwanku wyprowadzona na zewnątrz. Kanadyjska stacja CBC podała, że wśród nich jedna jest w stanie ciężkim.

Do wypadku doszło podczas lądowania samolotu. Jego okoliczności będzie wyjaśniała specjalna komisja Kanadyjskiej Rady Bezpieczeństwa Transportu (TSB). 

Oświadczenie dyrektora generalnego linii Delta, Ed Bastiana.

„Naszym najpilniejszym priorytetem pozostaje opieka nad wszystkimi pasażerami i członkami załogi Endeavor, którzy uczestniczyli w tym zdarzeniu. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby wesprzeć ich i ich rodziny w nadchodzących dniach i wiem, że serca, myśli i modlitwy całej społeczności Delta są z nimi. Jesteśmy wdzięczni wszystkim ratownikom i zespołom medycznym, którzy się nimi opiekowali.

Serca całej globalnej rodziny Delta są z tymi, których dotknął incydent na międzynarodowym lotnisku Toronto-Pearson. Chciałbym wyrazić podziękowania licznym członkom zespołu Delta i Endeavor oraz ratownikom na miejscu. Pracujemy nad ustaleniem szczegółów wypadku i udostępnimy najnowsze informacje na stronie news.delta.com, jak tylko będą znane. W międzyczasie proszę dbać o siebie i zachować bezpieczeństwo”, powiedział.

Metary:
CYYZ 171932Z 27020G32KT 6SM R24L/2600VP6000FT/D BLSN BKN030 M08/M13 A2994 RMK CU5 ACCIDENT REPORT SLP151
CYYZ 171900Z 27028G35KT 6SM R24L/3000VP6000FT/U BLSN BKN034 M09/M14 A2993 RMK CU6 SLP149 

Notamy:

S0930/25 NOTAMR S0928/25
Q) CZYZ/QFAXX/IV/NBO/A/000/999/4341N07938W005
A) CYYZ PART 1 OF 4 B) 2502171907 C) 2502180307
E) RSC 05 5/5/5 10 PCT COMPACTED SNOW AND 25 PCT 1/8IN DRY SNOW, 10
PCT COMPACTED SNOW AND 25 PCT 1/8IN DRY SNOW, 10 PCT COMPACTED
SNOW AND 25 PCT 1/8IN DRY SNOW. 160FT WIDTH. REMAINING WIDTH
1/4IN DRY SNOW ON TOP OF COMPACTED SNOW. BLOWING SNOW. CHEMICAL
RESIDUE PRESENT. VALID FEB 17 1750 - FEB 18 0150.
RSC 23 5/5/5 10 PCT COMPACTED SNOW AND 25 PCT 1/8IN DRY SNOW, 10
PCT COMPACTED SNOW AND 25 PCT 1/8IN DRY SNOW, 10 PCT COMPACTED
SNOW AND 25 PCT 1/8IN DRY SNOW. 160FT WIDTH. REMAINING WIDTH
1/4IN DRY SNOW ON TOP OF COMPACTED SNOW. BLOWING SNOW. CHEMICAL
RESIDUE PRESENT. VALID FEB 17 1750 - FEB 18 0150.

S0932/25 NOTAMR S0930/25
Q) CZYZ/QFAXX/IV/NBO/A/000/999/4341N07938W005
A) CYYZ PART 1 OF 3 B) 2502171922 C) 2502180322
E) RSC 05 5/5/5 10 PCT COMPACTED SNOW AND 25 PCT 1/8IN DRY SNOW, 10
PCT COMPACTED SNOW AND 25 PCT 1/8IN DRY SNOW, 10 PCT COMPACTED
SNOW AND 25 PCT 1/8IN DRY SNOW. 160FT WIDTH. REMAINING WIDTH
1/4IN DRY SNOW ON TOP OF COMPACTED SNOW. BLOWING SNOW. CHEMICAL
RESIDUE PRESENT. VALID FEB 17 1750 - FEB 18 0150.
RSC 23 5/5/5 10 PCT COMPACTED SNOW AND 25 PCT 1/8IN DRY SNOW, 10
PCT COMPACTED SNOW AND 25 PCT 1/8IN DRY SNOW, 10 PCT COMPACTED
SNOW AND 25 PCT 1/8IN DRY SNOW. 160FT WIDTH. REMAINING WIDTH
1/4IN DRY SNOW ON TOP OF COMPACTED SNOW. BLOWING SNOW. CHEMICAL
RESIDUE PRESENT. VALID FEB 17 1750 - FEB 18 0150.

D0446/25 NOTAMN
Q) CZYZ/QMRLC/IV/NBO/A/000/999/4341N07938W005
A) CYYZ B) 2502171924 C) 2502181923
E) RWY 05/23 CLSD.

Wypadek samolotu CRJ9 Delta Airlines w Toronto

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony