Przejdź do treści
JB Investments podpisało umowę o współpracę z Guimbal
Źródło artykułu

JB Investments przedstawicielem firmy Guimbal

Na zakończonych właśnie targach lotniczych we Friedrichshafen odbyło się oficjalne podpisanie umowy o współpracy między francuską firmą Hélicoptères Guimbal a dystrybutorem nowych samolotów i śmigłowców w Polsce, firmą JB Investments Sp. z o.o. Zgodnie z nią JB Investments zostało autoryzowanym centrum sprzedaży i obsługi śmigłowców Cabri G2 w Polsce. Pierwsze dwa śmigłowce tego typu trafią w drugiej połowie roku do Akademickiego Ośrodka Szkolenia Lotniczego WSOSP działającego przy Wyższej Szkole Oficerskiej Sił Powietrznych w Dęblinie, gdzie będą służyć do szkolenia podchorążych i studentów cywilnych.

„Podpisanie tej umowy oceniam jako swój duży sukces, nad którym pracowałem przez ostatnie dwa lata, odkąd po raz pierwszy zobaczyłem śmigłowiec Cabri G2 tutaj na targach we Frierdrichshafen. Hélicoptères Guimbal to bardzo wymagający partner w biznesie, dla którego liczą się konkretne osiągnięcia, a takim było wygranie przetargu dla Dęblina.”– powiedział Jan Borowski, właściciel firmy JB Investments Sp. z o.o.

Coraz więcej szkół lotniczych i użytkowników prywatnych na świecie decyduje się na wybór modelu Cabri G2. Ostatnio śmigłowce te zostały dostarczone do dwóch kolejnych krajów: na Litwę i do Hong-Kongu. W ramach już podpisanych umów w ciągu kilku najbliższych miesięcy Cabri G2 trafią także do Włoch, Chin, Portugalii i do Polski. Do tej pory największą flotą 8 śmigłowców Guimbal dysponuje ośrodek szkoleniowy Heli-Aviation w Niemczech.



Cabri G2 posiada pełny certyfikat EASA.R.145, a jego znakomite właściwości autorotacyjne stawiają go wśród najbezpieczniejszych na świecie. W odróżnieniu od wielu swoich konkurentów, większość podzespołów w Cabri G2 posiada nieograniczoną żywotność. Śmigłowiec ten jako jedyny na świecie jest certyfikowany zarówno do eksploatacji na paliwie lotniczym typu Avgas jak również na benzynie samochodowej bezołowiowej.

Cabri G2 napędzany jest niezawodnym silnikiem tłokowym firmy Lycoming z elektronicznym zapłonem i cyfrowym regulatorem obrotów  o mocy nominalnej 180KM ograniczonej do 145 KM. Seryjnie śmigłowiec ten wyposażony jest w nowoczesny system awioniki Garmin GTN650. W miejsce konwencjonalnego wirnika ogonowego konstruktorzy zastosowali wirnik wentylatorowy typu Fenestron, który zwiększa wydajność i bezpieczeństwo oraz poprawia sterowność śmigłowca. Cabri G2 charakteryzuje także struktura  kompozytowa zapewniającą dodatkowe bezpieczeństwo na wypadek twardego lądowania.

Wszystkie z ponad 50 dostarczonych śmigłowców Cabri G2 wylatały już bezawaryjnie ponad 20 tysięcy godzin, z których najdłużej eksploatowany ma za sobą ponad 2 tysiące godzin w powietrzu wylatanych w zaledwie 32 miesiące.  Dzięki przestronnej kabinie, niskim kosztom eksploatacji i dużemu wyświetlaczowi monitorującemu 36 parametrów silnika Cabri G2  idealnie nadaje się do szkolenia pilotów, ale także doskonale sprawdza się w lotach turystycznych i dyspozycyjnych.


FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony