Przejdź do treści
Źródło artykułu

Elitarny producent samolotów Pilatus otwiera przedstawicielstwo w Polsce

Producent luksusowych samolotów Pilatus PC-12 NG ma już w Polsce i w krajach bałtyckich swojego wyłącznego przedstawiciela. Jest nim firma JB Investments. W swojej ofercie ma także takie maszyny jak amerykański Piper, Aviat i Liberty, austriacki Diamond oraz śmigłowce firmy Bell.

Pilatus Aircraft – ta szwajcarska marka dobrze znana jest wszystkim pasjonatom lotnictwa. Takie maszyny jak PC -12 NG – w różnych wersjach należą do najbardziej znanych w luksusowym segmencie samolotów biznesowych i transportowych.

- Obserwowane od pewnego czasu ożywienie w gospodarce, a także coraz większe zainteresowanie lotnictwem skłoniło nas do zaoferowania samolotów produkowanych przez Pilatus Aircraft potencjalnym odbiorcom w Polsce. Teraz nasza firma zajmować się będzie sprzedażą i obsługą tych maszyn na naszym rynku. – mówi Jan Borowski prezes firmy JB Investments.

Eksperci zajmujący się tym segmentem lotnictwa cywilnego uznają model Pilatus PC-12 NG za jeden z najlepszych lekkich samolotów pasażerskich z napędem turbośmigłowym. Jego głównymi atutami są: możliwość startów i lądowań na lotniskach o krótkim pasie, o nawierzchni nieutwardzonej, największa w tej klasie 9-cio miejscowa kabina i zasięg do 3 tys. km. W ciągu ostatnich 15 lat firma sprzedała ponad 1000 egzemplarzy tej maszyny na całym świecie. W Polsce zarejestrowany jest na razie tylko jeden egzemplarz tego samolotu.

Pilatusami latają biznesmani, managerowie znanych firm czy członkowie rządów kilku państw. W swojej ofercie firma Pilatus ma także trzy modele wojskowych samolotów szkoleniowych, które używane są m.in. przez szwajcarską i singapurską armię.

W Polsce działają już przedstawicielstwa większości znanych światowych marek lotniczych. Według unijnych regulacji Polacy mogą kupować samoloty w kraju lub u zagranicznych dealerów.

- Szacujemy, że na zagranicznych znakach lata w Polsce ok. 30 samolotów. Takie rozwiązanie w niektórych przypadkach jest wygodniejsze. Dotyczy to przede wszystkich prywatnych samolotów odrzutowych. – mówi Marcin Urbański - ekspert z Fundacji Rynku Lotniczego.

Na początku stycznia 2011 roku do prowadzonego przez Urząd Lotnictwa Cywilnego rejestru wpisanych było 2215 statków powietrznych, w tym 1118 samolotów i 186 śmigłowców. Największa liczba sprzętu (900 szt.) znajduje się w aeroklubach i ośrodkach szkolenia lotniczego. W rękach firm i indywidualnych właścicieli jest niewiele ponad 700 samolotów. Dla porównania w Niemczech jest ich ponad 9 tysięcy.

- Większość zarejestrowanych u nas statków powietrznych stanowią mocno wysłużone jednostki, ale od kilku lat obserwujemy radykalną modernizację naszej floty. – dodaje Marcin Urbański.

Firma JB Investments istnieje w Polsce od 1994 i zajmuje się sprowadzaniem oraz sprzedażą na naszym rynku samolotów – głównie lekkich, pasażerskich, przeznaczonych na krótkie i średnie dystanse. W swojej ofercie ma sześć marek, w tym dwie z segmentu Premium. Posiada własną nowoczesną bazę techniczną na prywatnym lotnisku w Konstancinie pod Warszawą.

- Nasz klient otrzymuje zarejestrowany samolot, gotowy do lotu, ma też zapewniony serwis. Zachodnie firmy dramatycznie szukają nowych rynków zbytu i widzą nasz ogromny potencjał. Skracamy dystans do innych zachodnich krajów w wysokości dochodu narodowego brutto na mieszkańca, a jesteśmy piątym co do wielkości krajem UE. – powiedział Jan Borowski.

Firma – od początku swego istnienia sprzedała 68 nowych samolotów i 3 śmigłowce Bell odbiorcom w Polsce.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony