Przejdź do treści
Ekran ERAM
Źródło artykułu

Związek kontrolerów NATCA chce uczestniczyć w programie ERAM

Badania nad systemem NextGen dla kontroli ruchu lotniczego przeprowadzane przez FAA w Salt Lake napotkały problemy, w wyniku których prace zostały przerwane. Według Krajowego Stowarzyszenia Kontrolerów Ruchu Lotniczego (NATCA) można było tego uniknąć gdyby FAA zdecydowało się włączyć NATCA w proces planowania.

Wice-prezes NATCA, Jim Ullmann stwierdził, iż "FAA uparcie sprzeciwiała się współpracy z NATCA przy rozwoju tego projektu". System, zwany En Route Automation Modernization (ERAM), ma zapewnić kontrolerom większą elastyczność w Systemie Transportu Lotniczego Nowej Generacji.

Rzeczniczka FAA, Laura Brown powiedziała, że badania operacyjne ERAM'a są potrzebne do podłączenia go do sieci internetowej. "Jest to normalna procedura testowania nowych rzeczy i wyszukiwania błędów" powiedziała L. Braun. Pomimo braku oficjalnego udziału NATCA w planowaniu nowego systemu, kontrolerzy ruchu lotniczego byli zaangażowani w proces jego tworzenia. Dodała również, że FAA wraz ze związkami pracuje nad protokołem ustaleń, w celu określenie udziału NATCA w procesie planowania w przyszłości.

Jim Ullmann powiedział, iż FAA przyspieszyła testy, by zmieścić się w sztucznie narzuconych terminach nie będąc w pełni do tego przygotowana. Stowarzyszenie kontrolerów czeka na przyzwolenie Federalnych Władz Lotniczych przystąpienia do bezpiecznej i skutecznej implementacji tego systemu.

NATCA twierdzi, że kontrolerzy nie są przekonani co do ERAM. Gdy w ostatnim czasie system zawiódł, uruchomienie drugiego wspierającego spowodowało poważne komplikacje. Kontrolerzy stracili informacje o samolotach będących w zasięgu swoich radarów, a problemy te przyczyniły się do opóźnień lotów. Podobne zakłócenia wystąpiły w każdym z pięciu regionalnych centrów.

NATCA zwróciła się do FAA o zaniechanie dalszych testów ERAM na rzeczywistym ruchu dopóki obie strony nie osiągną porozumienia w jaki sposób formalnie współpracować nad tym projektem. Nowa umowa FAA z NATCA weszła na początku października rozwiązując kilkuletni konflikt dotyczący m.in. zasad pracy, szkoleń.

Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AVweb.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony