Zły nastrój właściciela i zarządu
W piątek opublikowałem treść wystąpienia, jakie jako akcjonariusz PLB skierowałem 14 września do Prezesa Portu, Tomasza Moraczewskiego. Dziś kolejny fragment mojej korespondencji. Tym razem dużo poważniejszy. Z prostej przyczyny – brak rady nadzorczej to potężne ryzyko dla bydgoskiego lotniska, tak co do racjonalności funkcjonowania spółki, jak i transparentności skierowanych na rozwój PLB inwestycji. Prezes Portu otrzymał to pismo w piątek, 17 września 2010. Naturalnie, nie otrzymałem jeszcze odpowiedzi ani na wtorkowe, ani na piątkowe wystąpienie.
***
Szanowny Panie Prezesie,
w sytuacji przedłużającego się braku powołania nowego składu Rady Nadzorczej w spółce Port Lotniczy Bydgoszcz S.A., jako akcjonariusz spółki zaniepokojony jestem brakiem funkcjonowania organu, który na podstawie art. 382 k.s.h. sprawować winien stały nadzór nad działalnością spółki (Zarządu) we wszystkich dziedzinach jej działalności.
Mając na uwadze poważne problemy z jakimi boryka się aktualnie Spółka – m.in. brak zabezpieczenia niezbędnych połączeń lotniczych (krajowych i zagranicznych) oraz alarmujący stan pasa startowego i wstrzymanie niezbędnych Spółce inwestycji infrastrukturalnych – oraz biorąc pod uwagę, iż wobec braku nadzoru nad działaniami Zarządu ze strony Rady Nadzorczej interesy akcjonariuszy nie mają aktualnie należytej ochrony, zwracam się o niezwłoczne przedstawienie mi następujących informacji:
1. Czy jest Pan nadal pracownikiem Urzędu Marszałkowskiego? Proszę o informację także w przypadku, jeżeli ma Pan tylko urlop bezpłatny lub został Pan oddelegowany.
2. Ile osób, z jakimi kompetencjami, zakresem obowiązków i płacami zatrudnił Pan z poprzednio pracujących w Urzędzie Marszałkowskim?
3. Proszę o nowy schemat organizacyjny. Jakie korzyści dla Spółki wynikają ze zmiany zatrudnienia? Jak zmienił się tym samym budżet płacowy?
4. Proszę o dane controllingowe (dane w formie, w której dotychczas były przedstawiane Radzie Nadzorczej lub sporządzone w innej formie, ale z tą samą zawartością) za kwiecień, maj, czerwiec, lipiec oraz sierpień 2010.
5. Kto prowadzi controlling w Spółce? Jakie ma do tego kwalifikacje?
6. Proszę o budżet na 2010 rok z uwzględnieniem planowanych inwestycji.
7. Czy wyłonił Pan firmę doradczą w celu sporządzenia nowej strategii? Jeżeli tak, to w jakiej procedurze i na jaką kwotę podpisano umowę?
8. Czy wyłonił Pan firmę prawniczą obsługującą Spółkę po rozwiązaniu umowy z dotychczasową kancelarią? Jeżeli tak, to w jakiej procedurze? Jaka jest kwota umowna, ewentualnie stawka godzinowa kancelarii? Proszę o nazwę kancelarii? Ile kosztowało doradztwo kancelarii obecnej na posiedzeniu WZA? Dlaczego w okresie wypowiedzenia Spółka nie korzysta z kancelarii, która do końca obowiązywania umowy pobiera za to wynagrodzenie?
Unieważniono przetarg na wyłonienie firmy doradczej do realizacji inwestycji, w związku z tym kolejne pytania:
9. Czy nadzór i rozliczanie inwestycji będą realizowane w zakresie własnym?
10. Jeżeli tak, to ile osób zatrudniono i jakie koszty przewiduje Pan w skali miesiąca, roku 2010 i dalej?
11. Jeżeli nadzór i rozliczenie inwestycji nie będą realizowane w zakresie własnym, to kiedy zostanie ogłoszony przetarg na wyłonienie podmiotu?
12.Kiedy zostanie rozpisany przetarg na przebudowę i remont pasa i dróg kołowania? Czy zamierza Pan zmieniać specyfikację, która Spółka posiada na technologie remontu, jak i oświetlenia? Jeżeli tak, to w jaki sposób? Jaki jest zakres rzeczowy planowanej inwestycji (proszę opisać krótko np. pas, droga Alfa, oświetlenie pasa, oświetlenie drogi Alfa itp.)?
13.Nie rozstrzygnięto przetargu na przebudowę terminala. Kiedy będzie rozpisany nowy przetarg? W jakim zakresie? Proszę opisać planowane zmiany (o ile są planowane?) w stosunku do istniejącej dokumentacji.
14.Rozwiązał Pan umowy na facility management instalacji i budynków portu. Czy wyłoniono nowy podmiot? Jeżeli tak, to w jakiej procedurze? Jakie są warunki umowne? Jeżeli nie, to kiedy zostanie rozpisany przetarg?
15.Czy Spółka uiściła jakiekolwiek opłaty na poczet Ryanair?
16.Czy Spółka pokryła koszty wyjazdu przedstawiciela Urzędu Marszałkowskiego i Urzędu Miasta Bydgoszcz podczas wyjazdu do Dublina na rozmowy z Ryanair?
17.Czy rozwiązał Pan umowę z firmą, która miała wykonać studium wykonalności długofalowego zagospodarowania odpadów z terenów zielonych ? Jeśli tak, to jaki koszt poniosła Spółka? W jaki sposób zamierza Pan zagospodarować tereny zielone? Jaki będzie koszt ich utrzymania?
Czytaj całość na blogu Krzysztofa M. Wojtkowiaka
Komentarze