Przejdź do treści
Źródło artykułu

Wzrost zainteresowania odrzutowcami biznesowymi szansą dla producentów

Kryzys na rynku odrzutowców biznesowych w największym stopniu dla producentów odczuwalny był w 2009 roku. Wpływ na ten fakt miało publiczne oburzenie przeciw wydatkom korporacyjnym, załamanie na rynku kredytowym oraz niekorzystne warunki ekonomiczne. Coraz więcej sygnałów wskazuje jednak na rychły powrót koniunktury.

"Nie należy jeszcze mówić, że wyszliśmy na prostą," mówi Katie Pribyl, rzeczniczka Stowarzyszenia Producentów GA (General Aviation Manufacturers Association), "Ale sądzę, że wielu naszych producentów widzi światło na końcu tunelu. Przewiduje się, że korzystanie z biznes jetów będzie rosło w skali długookresowej”. „Należy się spodziewać, że firmy, szczególnie te największe, będą inwestować w odrzutowce ze względów bezpieczeństwa," powiedział Tod Brindlinger, dyrektor główny przedsiębiorstwa Hamilton Sundstrand z Phoenix.

Stowarzyszenie Producentów Lotnictwa Ogólnego (GAMA) i Krajowe Stowarzyszenie Lotnictwa Biznesowego (NBAA), pracowały nad zmianą wizerunku jetów jako symbolu korporacyjnego zbytku. „Łatwość przemieszczania się prywatnymi odrzutowcami sprawia, iż samoloty te są dla firm atrakcyjną inwestycją”, powiedział Hamilton's Brindlinger i dodał „To wydajny i dogodny sposób podróżowania." Lotnictwo ogólne w USA przewozi ponad 166 mln osób rocznie.

W rocznym zestawieniu magazynu Business Aviation Outlook przewidywano, że w ubiegłym roku dostawy prywatnych odrzutowców wyniosą od 750 do 800 sztuk, w stosunku do 1139 w 2008 r. Honeywell prognozuje, że w tym roku będzie dostarczone niecałe 700 egzemplarzy, ale liczba ta, ze względu na silny globalny popyt ma rosnąć przez następne 5 lat. Od jesieni 2008 roku przemysł lotnictwa ogólnego zwolnił ponad 19 300 osób, powiedział Pribyl.

Choć wykorzystanie samolotów biznesowych ciągle rośnie, to producenci i dostawcy części wciąż borykają się ze zbyt dużą podażą. Prezes i Dyrektor Generalny United Technologies, Louis Chenevert, powiedział, że liczba gotowych biznes jetów jest dwukrotnie większa niż wymagana. Chociaż warunki kredytowe się polepszyły, to finansowanie zakupów samolotów wciąż jest źle widziane, powiedział Curt Pavlicek, prezes Pinnacle Aviation Inc.

Wyniki badań przeprowadzonych przez firmę Honeywell wskazują, że w latach 2010 – 2014 popyt na samoloty biznesowe ukształtuje się na poziomie 5000 sztuk. "Operatorzy na całym świecie starają się spoglądać poza obecną sytuację ekonomiczną i wyczekują powrotu wzrostu gospodarczego," powiedział Rob Wilson, prezes ds. lotnictwa biznesowego i ogólnego w Honeywell Aerospace.

Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony  azcentral.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony