Warsztaty D-AIM
Digital Aeronautical Information Management w skrócie D-AIM, to cyfrowy system zarządzania informacja lotniczą, któremu 5 czerwca w Sztokholmie poświęcono warsztaty merytoryczne. Spotkanie zgromadziło 40 uczestników z jedenastu krajów europejskich, którzy mogli obejrzeć prezentacje projektu, oraz dyskutować na temat jego możliwości, zalet i celowości zastosowania.
Podczas konferencji zaprezentowano „na żywo” symulację 30 minutowego lotu w TMA Sztokholm, w trakcie którego przekazywano informacje AIS MET do bazy danych Electronic Flight Bag (EFB), czyli „elektronicznej torby lotniczej” w którą został wyposażony pilot. Lot rozpoczął się na lotnisku Sztokholm-Bromma, dla którego zostały wydany NOTAM dotyczący zamknięcia drogi kołowania, który następnie drogą radiową został przekazany do samolotu, oraz dla publiczności w sali konferencyjnej. Następnie samolot skierował się do Sztokholm Arlanda, w kierunku strefy TSA (Temporary Segregated Area). Równolegle, transmitowany był METAR dla TMA lotniska w Sztokholmie oraz wydany wcześniej SIGMET. Tuż przed dolotem do lotniska Sztokholm-Arlanda wysłano informację NOTAM o zamknięciu pasa 08/26, co również wyświetlone zostało na ekranie w kokpicie samolotu.
Cały lot obserwowany był na dużym ekranie. Publiczność miała wgląd w informacje wyświetlane na EFB. W trakcie próby, system pracował poprawnie i zgodnie z założeniami. Po „locie”, Scott Wilson z Eurocontroli podsumował możliwości systemu i objaśnił czego można oczekiwać od Digital AIM. Dzień zakończył się ogólną dyskusją. Podkreślono, że system i jego prezentacja wyglądały obiecująco, co pozwala z dużym optymizmem oczekiwać wymiernych efektów w skończonym czasie.
Więcej informacji wraz z prezentacjami prelegentów, na stronie http://www.d-aim.aero
Podczas konferencji zaprezentowano „na żywo” symulację 30 minutowego lotu w TMA Sztokholm, w trakcie którego przekazywano informacje AIS MET do bazy danych Electronic Flight Bag (EFB), czyli „elektronicznej torby lotniczej” w którą został wyposażony pilot. Lot rozpoczął się na lotnisku Sztokholm-Bromma, dla którego zostały wydany NOTAM dotyczący zamknięcia drogi kołowania, który następnie drogą radiową został przekazany do samolotu, oraz dla publiczności w sali konferencyjnej. Następnie samolot skierował się do Sztokholm Arlanda, w kierunku strefy TSA (Temporary Segregated Area). Równolegle, transmitowany był METAR dla TMA lotniska w Sztokholmie oraz wydany wcześniej SIGMET. Tuż przed dolotem do lotniska Sztokholm-Arlanda wysłano informację NOTAM o zamknięciu pasa 08/26, co również wyświetlone zostało na ekranie w kokpicie samolotu.
Cały lot obserwowany był na dużym ekranie. Publiczność miała wgląd w informacje wyświetlane na EFB. W trakcie próby, system pracował poprawnie i zgodnie z założeniami. Po „locie”, Scott Wilson z Eurocontroli podsumował możliwości systemu i objaśnił czego można oczekiwać od Digital AIM. Dzień zakończył się ogólną dyskusją. Podkreślono, że system i jego prezentacja wyglądały obiecująco, co pozwala z dużym optymizmem oczekiwać wymiernych efektów w skończonym czasie.
Więcej informacji wraz z prezentacjami prelegentów, na stronie http://www.d-aim.aero
Źródło artykułu
Komentarze