Uniwersytet Embry-Riddle testuje biopaliwa

Embry_riddle Aviation Univeristy

Uniwersytet Lotniczy Embry-Riddle, z Daytona Beach, na Florydzie, ogłosił, iż część floty wykorzystywanej do szkolenia adeptów pilotażu zasilana będzie odnawialnym bezołowiowym paliwem produkowanym przez firmę Swift Enterprises. Naukowcy z uniwersytetu planują przeprowadzić testy certyfikacyjne, które pozwolą na zastosowanie nowej jednostki napędowej w ponad 40 z 95 samolotów Cessna 172 należących do uczelni.

"Uważamy, że współpraca z firmą Swift wskaże drogę do zaadoptowania na dużą skalę paliw alternatywnych w przemyśle lotnictwa ogólnego," powiedział Richard Anderson, profesor nadzwyczajny i kierownik projektu badawczego. Embry-Riddle zawiązał współpracę ze Swiftem ponieważ paliwo produkowane przez tę firmę przeszło testy wybuchowe Federalnej Administracji Lotniczej USA i dodatkowe, które wykazały, iż dzięki zastosowaniu nowego produktu samolot może pokonać większy dystans niż przy locie na tradycyjnym 100LL, twierdzą w publikacji prasowej przedstawiciele uczelni.
 
Według Agencji Ochrony Środowiska, samoloty general aviation zużywają rocznie prawie 719 mln litrów paliwa lotniczego i są odpowiedzialne za emisję 45 % ołowiu do atmosfery. Wyeliminowanie tego metalu było technicznym wyzwaniem, gdyż ołów zapobiega wybuchom w silnikach samolotowych.

Tłumaczenie z AvWeb

Źródło: Internet
comments powered by Disqus