Przejdź do treści
Eurodrone - pustynna misja (fot. Airbus Defence and Space)
Źródło artykułu

Airbus wybrał propozycję firmy Avio Aero jako napęd dla Eurodrona

Po przeprowadzeniu konkurencyjnego postępowania przetargowego oraz szeroko zakrojonej analizie technicznej, Airbus wybrał propozycję zespołu napędowego dla bezzałogowego systemu latającego Eurodrone, przedłożoną przez firmę Avio Aero z Włoch. Stanowi ona połącznie silnika i śmigła o nazwie Catalyst.

"Dokonany wybór zapewni, że program Eurodrone będzie realizowany na czas, według ustalonego kosztorysu i zgodnie ze specyfikacjami przedstawionymi przez klientów. Uznaliśmy Catalyst za najlepsze rozwiązanie, zapewniające doskonałą wydajność, niższe ryzyka inżynierskie, lepszą ekonomię eksploatacji oraz potencjał rozwoju. Zgodnie z wymaganiami klientów Catalyst to prawdziwie europejska konstrukcja. Zatem przyczyni się do ogólnej roli Eurodrone jako czynnika budującego strategiczną autonomię Europy", powiedział Jean-Brice Dumont, szef pionu lotnictwa wojskowego w Airbus Defence and Space.

Catalyst to sprawdzony zespół napędowy, w całości zaprojektowany i produkowany w Europie. Został pomyślany jako całkowicie wolny od ograniczeń narzuconych rozporządzeniem ITAR (o międzynarodowym handlu bronią), co zwiększa szanse eksportowe i pozwoli uniknąć konieczności spełnienia dodatkowych procedur związanych z odprawą celną.

W ważnym europejskim programie współpracy zbrojeniowej jakim jest Eurodrone, Airbus Defence and Space jako główny podwykonawca odpowiada za wybór dostawcy silników. Kluczowymi aspektami przy wyborze producentów komponentów do Eurodronów są konkurencyjność, wydajność, zdolność do sprostania wymagającemu harmonogramowi dostaw oraz zdolność do wsparcia eksploatacji wyprodukowanych statków powietrznych.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony