Przejdź do treści
Źródło artykułu

Turbinowy Baron jako substytut VLJ?

Jeśli twój samolot mógłby wznosić się 4,500 fpm i lecieć z prędkością 300 węzłów, czemu miałbyś kupować odrzutowca? To właśnie sposób myślenia promowany przez Rocket Engineering podczas świętowania pierwszego lotu, czwartej odsłony zmodyfikowanego przez firmę typu.

16 września P-Baron (B-58P) z silnikami PT6A wykonał swój pierwszy lot. Kanadyjska jednostka napędowa zastąpiła Lycominga serii 500. Według zapewnień konstruktorów nowa konstrukcja będzie w stanie pokonać 900 mil z prędkością 300 węzłów ze średnim zużyciem paliwa  52 galonów.

"Kombinacja wysokiej prędkości przelotowej, zasięgu i ekonomii czyni z tego samolotu realną alternatywę dla nowoczesnych lekkich odrzutowców VLJ" powiedział Prezes Rocket Engineering, Darwin Conrad który spodziewa się uzyskać certyfikat FAA STC (Supplemental Type Certificate) na początku przyszłego roku.

Rocket Engineering zasłynęła z przeróbek samolotów: JetPROP DLX (Mirage), TurbineAir (Bonanza B36TC) oraz dwusilnikowego Royal Turbine (B60 Duke). Zobacz porównanie osiągów.
FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony