Textron szacuje zyski ze zmniejszenia kosztów pracy
Textron Inc., producent samolotów Cessna i helikopterów Bell, odnotował w trzecim kwartale zyski przekraczające szacunki analityków, a oszczędności związane z ograniczeniem miejsc pracy pomogły zrekompensować ograniczoną produkcję.
Zysk z kontynuowanego działania bez niektórych kosztów wyniósł 12 centów na akcji, bijąc na głowę średnie szacunki 4-centowej straty według dziewięciu analityków w badaniu Bloomberg. W swoim oświadczeniu firma Textron podała, że jej przychód netto spadł do 4 mln $, czyli o 1 cent na akcję z 206 mln $, czyli 83 centów, w roku ubiegłym,.
Gdy podczas recesji spadła sprzedaż, nowo wybrany dyrektor zarządzający firmy Textron, Scott Donnelly ograniczył produkcję i zmniejszył zatrudnienie w Cessnie prawie o połowę. Raport Textron’a wzbudził pozytywne zaskoczenie wśród członków rady, a stan Cessny oraz jednostek finansowych i przemysłowych poprawia się. Na giełdzie nowojorskiej akcje Textron’a wzrosły o 1,31$, to największy skok od 2 września.
Dostawy Cessny
Z danych firmy wynika, że we wrześniu Cessna dostarczyła 68 samolotów Citation, czyli o 45 % mniej niż rok temu (124). Planista zmniejszył skalę produkcji w 2009 roku prawie o połowę, do 275 samolotów i zlikwidował 8200 etatów ze względu na anulowane zamówienia i spadek sprzedaży. Pierwotnie, mieszcząca się w Wichita (w stanie Kansas) Cessna planowała wyprodukowanie w tym roku 535 samolotów.
Donnelly powiedział, ze dostawy nadal będą spadać w przyszłym roku, dopiero 2011 rok ma przynieść wzrost. Rynek biznes jetów jest opóźniony w stosunku do cyklu przychodów firmy o około osiem kwartałów.
„Rynki się stabilizują”
„Rynki się stabilizują,” zyskując dynamikę w trzecim kwartale dzięki klientom zagranicznym, powiedział Donnelly na konferencji z analitykami. Ceny używanych samolotów rosną, nowi klienci pojawiają się w miejsce anulowanych w 2009 roku zamówień, a dział sprzedaży zdobył pięć nowych zamówień na ostatni kwartał 2010 roku. Nie wypadło także żadne zamówienie na przyszły rok.
Cessna najprawdopodobniej dostarczy trzy lub cztery samoloty więcej niż to, co osiągnęła w tym roku (275), powiedział Donnelly. Zyski Bell’a natomiast wzrosły o 25 % do 79 mln $, (po części ze względu na niższe wydatki administracyjne), podczas gdy obroty w tym czasie spadły o 11 %.
Jednostka finansowa
Jednostka finansowa Textron’a zmniejszyła swoje zasób zarządzanych wierzytelności w tym kwartale o około 700 mln $ i jest na dobrej drodze, by osiągnąć lub przekroczyć swój 3,4 mld $ plan redukcyjny w tym roku, powiedział dyrektor finansowy, Frank Connor. Dział ma zamiar wycofać się także z wszelkiego finansowania poza tym związanym z jego jednostkami produkcyjnymi do końca 2011 roku.
Tuż przed zaplanowanym na koniec roku odejściem na emeryturę Lewis Campbell na swojej ostatniej konferencji stwierdził, że „Przedsiębiorstwo jest solidnie umiejscowione na pozycji do dużego wzrostu, kiedy powróci dobra koniunktura.”
Przedstawiciele koncernu Textron oznajmili także, iż zarobki ze stałych operacji znajdą się w górnym obszarze wcześniejszych prognoz. Donnelly dodał, że firma nadal pracuje nad swoją prognozą na rok 2010, z Cessną jako „dziką kartą.”
Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony www.bloomberg.com
Komentarze