Przejdź do treści
Studenckie Międzywydziałowe Koło Naukowe SAE Politechniki Warszawskiej
Źródło artykułu

Sukcesy Koła SMKN SAE

Zawody AERO DESIGN organizowane są w trzech znacznie różniących się od siebie klasach: micro, regular i advanced. W każdej z nich droga do osiągnięcia sukcesu jest inna, dzięki czemu na zawodach pojawia się niezwykle szeroka ilość rozwiązań konstrukcyjnych i pomysłów na zbudowanie maszyn latających.

Zawody odbywają się w trzech edycjach. Dwie z nich: EAST i WEST (wschodnia i zachodnia), odbywają się w Stanach Zjednoczonych, natomiast trzecia odbywa się w Brazylii.

W edycji EAST brał udział zespół Koła Naukowego z Politechniki Poznańskiej SMKN SAE, zdobywając miejsca na podium….

Lotów dzień pierwszy

Starty zaczęły się o 8:15 klasa Micro. Nasz Hummi niestety postanowił pofiglować i po starcie zrobił salto w tył. Tym samym lot nie został zaliczony. Tak jak i kolejny lot, podczas którego zmieniliśmy rodzaj startu- tym razem wystartował z reki. Daleko jednak nie poleciał. W trzeciej kolejce z powodu niekorzystnego wiatru zrezygnowaliśmy ze startu.

Tequila- począwszy od startu bez obciążenia, skończywszy na 15,5 kg wszystkie 3 loty zaliczyła pomyślnie. Tym samym uplasowała się na 3 miejscu w klasyfikacji ogólnej.

Evolution- pierwszy lot z 17 kg obciążeniem przebiegł bez problemu. W kolejnych dwóch próbowaliśmy atakować magiczna granice 25 kg, ale niestety silnik wypadał z rezonansu i nie zdołał udźwignąć tej masy. Nasza determinacja jednak nie pozwoliła nam jechać spokojnie do hotelu. Chłopcy pomajsterkowali i polepszyli jego osiągi.

O zachodzie słońca wróciliśmy do hotelu z zaskakująco duża liczba całych, nieuszkodzonych samolotów.

Lotów dzień drugi-ostatni dzień zawodów

Pogoda od rana była sprzyjająca. Mimo ze panowała mgła, temperatura była w sam raz, zwłaszcza dla silników.

O godzinie 8:00 przyszła pora na starty Micro. Niestety i tym razem pierwszy lot zakończył się zbyt szybko. Kolejny trwał odpowiednio długo, niestety nie został zaliczony z powodu zrobienia zbyt wielu kroków przy wyrzucie samolotu. Przykre, bo gdyby został zaliczony, gwarantowane byłoby pierwsze miejsce.
Kolej na Regulara. Tequilla podniosła 16,35 kg. Radość była ogromna, gdyż podniesiona masa była największa po czwartej kolejce. Chyba jednak skrzydełka za bardzo nam urosły bo na kolejny lot trochę przesadziliśmy z masą i samolot podniósł się 2 metry za późno. Lot nie został zaliczony, a nasze szanse się skończyły.

Tymczasem nasz Advanced poszedł na całość. Wykonał 2 udane loty z największym możliwym obciążeniem, tym samym pobił wszystkie rekordy tych zawodów. Łączna jego masa wynosiła 54,9 lbs na możliwych 55 (czyli 24,9 kg na możliwych 24,94kg). Ważąc 4,2 kg podniósł 20,7 kg. Niestety zawiódł nas system DAS, co uniemożliwiło nam wygranie zawodów.

Dekoracje:
Łącznie dostaliśmy 4 nagrody zajmując wszystkie możliwe miejsca na podium:

1 miejsce za prezentację ustną Evolution
1 miejsce za największy podniesiony ciężar w klasie Advanced
2 miejsce w klasyfikacji ogólnej Advanced
3 miejsce za ciężar podniesiony przez Tequille.

(...)

Czytaj całość wpisu na stronie SMKN SAE

Zapraszamy również na przywitanie reprezentacji SMKN SAE, która przyleci do Polski w czwartek 10 maja o godzinie 18:10 lotem z Paryża.
FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony