Przejdź do treści
Źródło artykułu

Sterowanie bezprzewodowe "fly-by-wireless"

Październik był miesiącem nowinek technicznych. Gulfstream zaprezentował system kontroli wykorzystujący bezprzewodową technologię "fly-by-wireless". Z kolei, Bombardier ogłosił, że przeprowadził pierwszy lot testowy z w pełni elektrycznym systemem hamulcowym o nazwie EBrake.

Wcześniejsze próby Gulfstreama wykorzystywały systemy światłowodowe „fly-by-light”. Piloci testowi jednogłośnie stwierdzili, że niezależnie od zastosowanej technologii, sterowanie samolotem nie różniło się niczym od tego z konwencjonalnymi systemami sterowania. Gulfstream widzi zastosowanie technologii "fly-by-wireless" jako zapasowego dla systemów przewodowych.

Zarówno "fly-by-wireless" Gulfstream'a jak i EBrake Bombardier’a mogą przyczynić się do zmniejszenia wagi samolotu, eliminując toksyczne płyny hydrauliczne i kilogramy okablowania.
FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony