Socata nadal pracuje nad samolotem dwusilnikowym
Z końcem roku Daher Socata podejmie decyzję, czy kontynuować plany budowy dwusilnikowego samolotu biznesowego. Na konferencji prasowej na AirVenture w Oshkosh, dyrektor generalny firmy Nicholas Chabbert powiedział dziennikarzom, że zaawansowany projekt techniczny jest w drodze, ale sam projekt będzie zależał od dostępności kapitału i popytu.
Chabbert oznajmił także, że gdy po raz pierwszy przedstawiono tę propozycję, firma zaznaczała, że nie będzie się spieszyć z czymś co nie ma sensu i teraz nadal trwa dyskusja na temat istotnych elementów projektu i strategii.
Socata nie określiła także, czy samolot będzie miał silniki turbośmigłowe, czy odrzutowe, ale jeszcze w tym roku chce zbudować 40 swoich flagowych jednosilnikowych turbośmigłowców TBM 850. Potwierdził, że w zeszłym roku firma dostarczyła 60 takich samolotów i był to najlepszy jak dotąd wynik w historii firmy. Dotychczasowa średnia produkcja, to ok 30 maszyn rocznie.
Producent wykorzystał swoją konferencję prasową również po to, by przedstawić dwóch praktykantów z programu stypendialnego „Young Eagles” (finansowanego przez EAA), którzy przez część lata pracowali w siedzibie Socat’y Tarbes, we Francji. Karl Parsons, z Prescott w stanie Arizona, pracował w dziale projektowym badając możliwości nowszych aplikacji dla TBM 700, a Irene Trujillo, z Albuquerque w Nowym Meksyku, pracowała nad projektem rozwoju obsługi klienta.
Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AvWeb.
Komentarze