Sirius - nowy bogaty w funkcje górnopłat z certyfikatem LSA
Produkowany w Czechach górnopłat TL-3000 Sirius uzyskał certyfikację lekkiego samolotu sportowego. To już drugi lekki samolot firmy TL-Ultralight, s.r.o. z atestem LSA (ang.: Light Sport Aircraft). Jako pierwszy otrzymał go dolnopłat Sting S3.
Firma SportairUSA, dystrybutor obydwu kompozytowych samolotów ogłosiła w sobotę, że Sirius’a można już kupić w Stanach Zjednoczonych.
Sportowy wolant i fotele Sirius’a, zdają się być stylizowanymi na samochód rajdowy, a luk bagażowy według Sportair jest „bardziej przestronny niż bagażnik Hondy Accord" (ma jednak limit wagowy do ok. 45kg). Użytkowe obciążenie samolotu to 272kg, które bez trudu wznosi się w powietrze dzięki wzmocnieniu włóknem węglowym i 100 – konnemu silnikowi Rotax’a 912ULS.
W standardowym wyposażeniu jest również, jak twierdzi Sportair „najszybciej otwierający się z istniejących obecnie spadochron balistyczny GRS.” Może być także wyposażony w pływaki. Sportair oferuje samolot z najróżniejszymi wersjami panela od tradycyjnego “sześciopaku” po wybór multi-funkcyjnych wyświetlaczy od najróżniejszych dostawców. Wybór taki z pewnością pozwoli na zgodny ze standardami Amerykańskiego Stowarzyszenia Badań i Materiałów ASTM ( ang.: American Society for Testing and Materiale) lot według przyrządów.
Sportair wycenia Sirius’a na prawie 131000 $. Opcje dodatkowe zawierające pasy bezpieczeńswa firmy AmSafe oraz dwuosiowy autopilot TruTrak, podniosą jego wartość do ponad 140000 $. Na życzenie klienta istnieje także możliwość zainstalowania systemu polepszonego widzenia o nazwie ForeSight EVS www.foresight.aero działającego z wykorzystaniem podczerwieni
Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AVweb.
Komentarze