Silnik Rotax 912 iS w samolotach firmy Kitfox
Firma Kitfox Aircraft planuje wprowadzić do sprzedaży lekki samolot sportowy Kitfox (S-LSA) oraz jego zestaw do samodzielnego zmontowania, oba wyposażone w silnik z wtryskiem paliwa Rotax 912iS.
Obecnie jest przeprowadzany pełny program lotów testowych zmodernizowanej konstrukcji, w ramach których został wykonany przelot z siedziby firmy w Homedale, w stanie Idaho, na targi lotnicze Sport Aviation Expo, które od 17 do 20 stycznia odbywają się w Sebring na Florydzie.
"Posiadamy długie doświadczenie w wykorzystywaniu silników serii Rotax 912", powiedział prezes Kitfox, John McBean. "Model 912 iS z wtryskiem paliwa i innymi zaawansowanymi funkcjami jest znaczącą aktualizacją tego statku powietrznego. Opracowaliśmy także specjalne zapory ogniowe pomiędzy kabiną, a nowym silnikiem, który pod wieloma względami jest zupełnie inny niż dotychczas znane modele 912ULS", dodał.
100-konny silnik 912 iS zawiera rozwiązania zaczerpnięte z serii gaźnikowych 912, ale dodatkowo posiada elektroniczny wtrysk paliwa i zmienne fazy zapłonu, co znacząco zwiększa jego wydajność. "912 iS jest niezwykle niezawodny i na godzinę lotu zużywa mniej niż 15 litrów paliwa", wyjaśniał McBean.
Główną różnicą w przypadku stosowania jednostki 912 iS jest wymóg posiadania w pełni elektronicznego pakietu instrumentów. Model iS wykorzystuje system CAN-BUS Rotaxa, który zapewnia podstawowe dane silnika", powiedział McBean. "Normalną opcją jest użycie wyświetlacza dostarczonego wraz z silnikiem Rotax, ale pracujemy nad tym, żeby umożliwić zobrazowanie pełnych parametrów silnika na wyświetlaczach EFIS serii AF-5000. Ta funkcja powinna dla konstruktorów amatorów oznaczać oszczędność czasu i pieniędzy".
912 IS oraz AF-5600 EFIS jest instalowany w N12KA, zestawie Kitfox Super Sport 7. Cena gotowego do lotu zestawu Kitfox LSA została skalkulowana na poziomie 95995 dolarów. Ceny za wersję z silnikiem 912iS nie została jeszcze określona.
Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.KitfoxAircraft.com
Źródło: General Aviation News
Komentarze