Przejdź do treści
Antonow An-24
Źródło artykułu

Rosja wprowadziła wymóg posiadania przez samoloty systemów ACAS i GPWS

Od 1 lipca 2012 r. Ministerstwo Transportu Rosji wprowadziło wymóg obowiązkowego instalowania pokładowych systemów zapobiegania kolizjom w powietrzu (ACAS) i systemów ostrzegających o bliskości przeszkód terenowych (GPWS - Ground Proximity Warning System) w zarejestrowanych na terenie Rosji samolotach wykonujących operacje komercyjne. Rosyjskie przepisy lotnicze (FAR-128) zostały wzbogacone o ten zapis już w lipcu 2009 r.

Przepisy w założeniu miały początkowo wejść w życie 1 stycznia 2012 r., ale niektóre z rosyjskich linii lotniczych wnioskowały o odroczenie tego terminu ze względu na ich niezdolność do terminowego zmodernizowania wszystkich samolotów i śmigłowców. W związku z powyższym data rozpoczęcia obowiązywania nowych przepisów została przesunięta na 1 lipca 2012 r.

Federalna Agencja Transportu Lotniczego informuje, iż w Rosji obecnie jest użytkowane 1411 statków powietrznych (533 samolotów i 878 śmigłowców) posiadających ważne świadectwo zdatności do lotu. Z tej liczby, zgodnie z wymogami przepisów FAR-128, 1104 konstrukcji nie wymaga instalacji ACAS. Spośród 307 statków powietrznych wyprodukowanych w Rosji, które muszą posiadać ACAS, 283 spełnia te wymagania. Z kolei spośród 533 konstrukcji rosyjskiej produkcji, które muszą być wyposażone w GPWS, 401 jest już wyposażonych w ten system. Statki powietrzne, które nie będą posiadały systemu GPWS muszą zostać zmodernizowane lub od 1 lipca br. nie mogą wykonywać operacji lotniczych.

Źródło: www.news.aviation-safety.net

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony