Przejdź do treści
Źródło artykułu

Próby certyfikacyjne samolotu do samodzielnego montażu RV-10

Ponad dwa i pół roku zajęło prezesowi LAA (Light Aircraft Association) Rogerowi Hompkinsonowi, złożenie samolotu Van's Aircraft RV-10. Wydajność i niskie koszty obsługi to tylko nieliczne cechy które czynią z tego samolotu oczywisty wybór z ograniczonego wachlarza dostępnych na rynku samolotów czteroosobowych.

Według zapewnień producenta, RV-10 to: "samolot czteroosobowy, a nie samolot z czterema miejscami...", który jest w stanie unieść czwórkę ludzi w rozmiarach wg standardów FAA, pełny bak paliwa oraz sześćdziesiąt funtów bagażu. Kabina pomieści czworo „pełnowymiarowych” dorosłych.

RV-10 został zaprojektowany tak, by z powodzeniem latał na różnych wersjach popularnego, sześciocylindrowego silnika Lycoming O-540, o mocy od 235 do 260 koni mechanicznych. W opisywanym prototypie, zastosowano silnik Lycoming IO-540 o mocy 260hp. Przy 175 mph, RV-10 przelatuje więcej mil na jednym galonie paliwa niż większość luksusowych aut, samochodów dostawczych typu „pickup” oraz SUVów.

Samoloty RV są znane z krótkiego rozbiegu. RV-10 może wylądować praktycznie na każdym małym lotnisku i poradzi sobię z nierównościami na trawiastych pasach.

Luk bagażowy pomieści do 45 kilogramów załadunku! A jeśli podróżuje nim, mniej niż 4 osoby, tylne siedzenia mogą być wyjęte w ciągu kilku minut dostarczając dodatkowego miejsca na bagaże.

Samoloty RV zawsze cieszyły się dobrą reputacją. RV-10 kontynuuje tę tradycję, w sposób właściwy czteroosobowym samolotom. Jest to bardzo czuły samolot, a jednocześnie stabilny i łatwy w pilotażu. Wielogodzinna podróż RV-10 może być prawdziwie relaksująca.

Więcej szczegółów wraz ze specyfikacją, na stronie producenta.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony