Przejdź do treści
Źródło artykułu

Powstają największe linie lotnicze świata

Według amerykańskich mediów, spółka UAL, właściciel linii lotniczych United Airlines, ma przejąć pakiet większościowy konkurencyjnego przewoźnika - Continental Airlines

. Powstała w wyniku fuzji firma, będzie posiadała największą na świecie flotę samolotów, wyprzedzając dotychczasowego lidera - Deltę. 

Zarządy obu spółek zatwierdziły fuzję jednomyślnie. Oficjalnie transakcja ma zostać ogłoszona w 3 maja - podała agencja Associated Press powołując się na anonimowych informatorów. W przypadku gdy amerykański rząd wyrazi zgodę na połączenie firm, powstały przewoźnik zachowa nazwę United Airlines i będzie miał siedzibę główną w Chicago. 

Dyrektorem wykonawczym ma zostać mianowany dotychczasowy prezes Continentala, Jeff Smisek. Połączone linie, które już wcześniej współpracowały ze sobą w ramach sojuszu lotniczego Star Alliance (jego członkiem jest także LOT), będą miały do dyspozycji 693 samoloty oraz 90 tys. pracowników. Przychody UAL w 2009 r. sięgnęły 16,3 mld dol., natomiast Continentala około 12,6 mld dol. Pod względem liczby obsługiwanych lotów linie te były dotąd odpowiednio na trzecim i czwartym miejscu w USA. Transakcja będzie miała charakter bezgotówkowy.
 
Akcjonariusze Continentala otrzymają za każdy z niemal 140 mln walorów spółki 1,05 akcji UAL, które na zamknięciu sesji w ostatni dzień kwietnia kosztowały 21,8 dol. Continental został wyceniony na około 3,2 mld dol. Zdaniem cytowanych przez agencję Reutera ekspertów, nowy przewoźnik będzie miał na rynku większą siłę przetargową, co pozwoli mu dyktować wyższe ceny. Do ostatniej dużej fuzji w branży lotniczej doszło w 2008 r., gdy zjednoczyły się Northwest i Delta, stając się największą na świecie linią lotniczą. Do niedawna głośno było też o potencjalnej fuzji UAL i US Airways, lecz w kwietniu druga z tych spółek zerwała negocjacje.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony