Przejdź do treści
Źródło artykułu

Pierwszy "chiński" Skycatcher wzbił się w powietrze

Pierwsza Cessna 162 Skycatcher z linii produkcyjnej w Chinach wzbiła się w powietrze tydzień temu na terenie zakładu Cessn’y w Shenyang w północno-wschodnich Chinach.

Według jednej z publikacji prasowych podczas pierwszego lotu przeprowadzono liczne testy obsługi i jakości. W lipcu Cessna  otrzymała certyfikat zgodności Amerykańskiego Stowarzyszenia Badań i Materiałów (ang.: American Society for Testing and Materials, ASTM). Pozwolenie dotyczy międzynarodowych standardów dla lekkich dwu-miejscowych, jednosilnikowych, tłokowych samolotów sportowych w układzie górnopłata.

Przewodniczący rady nadzorczej, prezes i dyrektor zarządzający Cessn’y, Jack Pelton cieszy się na widok nowego modelu zajmującego, jak twierdzi, „swoje miejsce w branży jako ciekawa propozycja lekkiego samolotu sportowego."

Gdy Cessna po raz pierwszy ogłosiła, że Skycatcher będzie składany w Chinach, pojawiły się negatywne opinie wśród części środowiska lotniczego, mimo to firma w swojej decyzji była konsekwentna.

Shenyang Aircraft Company (SAC) jest producentem kadłubu samolotu, który składa z innymi częściami, 100 konnym silnikiem Continental’a 0-200D i złożonym z dwóch wyświetlaczy Garmin’em G300. Przedstawiciele koncernu informują, że po złożeniu każdy egzemplarz będzie transportowany z Chin do USA będzie ponownie montowany.

Skycatcher będzie osiągał prędkość przelotową około 220 km/h i zasięg 756 km. Przystosowany będzie także do lotów VFR zarówno za dnia jak i nocą. Firma ma już ponad 1000 zamówień na ten samolot.

Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AVweb.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony