Pacific Aerospace zwiększa dostawy P-750
Nowo Zelandzki producent samolotów, Pacific Aerospace, poinformował, iż otrzymał meksykański certyfikat dla turbośmigłowego samolotu P-750, oraz, że wystąpił o podobny dokument do lotniczych władz Kolumbii.
„Uzyskaliśmy meksykański certyfikat typu i do końca lipca powinniśmy dostarczyć tam pierwszy samolot,” powiedział prezes Pacific, Damian Camp, dodając, iż klient z tego kraju, jak na razie zakupił tylko jedną maszynę. W oparciu o zamówioną konfigurację pokładu, producent przewiduje, że statek powietrzny będzie wykorzystywany zarówno do przewozów pasażerskich, jak i cargo.
P-750 otrzymał także certyfikat Part 23 Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA), ale potencjalni klienci wolą się upewnić, że samoloty posiadają homologację danego kraju, powiedział Camp. W ostatnim czasie Pacific Aerospace z modelem P-750 przystąpił do konkursu US Air Force, który zakłada dostarczenie lekkich mobilnych samolotów dla afgańskiego korpusu lotniczego. Według założeń samolot ten ma być alternatywą dla Cessny Caravan i CASY C-212.
Camp powiedział, iż Pacific Aerospace prowadzi lobbing na rzecz zakupu P-750 również przez Siły Powietrzne Nowej Zelandii, które obecnie użytkują dwa egzemplarze Pacific Aerospace CT-4 do celów szkoleniowych. Producent ma nadzieję, że armia zakupi 10-miejscowe P-750, które mogą być wykorzystywane do transportu wewnątrz Nowej Zelandii oraz w rejonie Południowego Pacyfiku.
Dodatkowo w ostatnim czasie maszyna otrzymała zatwierdzenie instalowania szerszych opon, które zwiększają o 40% powierzchnię styku z podłożem i dzięki temu umożliwiają starty i lądowania z nieutwardzonych pasów startowych o długości 245 m.
Tłumaczenie z Flight Global
„Uzyskaliśmy meksykański certyfikat typu i do końca lipca powinniśmy dostarczyć tam pierwszy samolot,” powiedział prezes Pacific, Damian Camp, dodając, iż klient z tego kraju, jak na razie zakupił tylko jedną maszynę. W oparciu o zamówioną konfigurację pokładu, producent przewiduje, że statek powietrzny będzie wykorzystywany zarówno do przewozów pasażerskich, jak i cargo.
P-750 otrzymał także certyfikat Part 23 Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA), ale potencjalni klienci wolą się upewnić, że samoloty posiadają homologację danego kraju, powiedział Camp. W ostatnim czasie Pacific Aerospace z modelem P-750 przystąpił do konkursu US Air Force, który zakłada dostarczenie lekkich mobilnych samolotów dla afgańskiego korpusu lotniczego. Według założeń samolot ten ma być alternatywą dla Cessny Caravan i CASY C-212.
Camp powiedział, iż Pacific Aerospace prowadzi lobbing na rzecz zakupu P-750 również przez Siły Powietrzne Nowej Zelandii, które obecnie użytkują dwa egzemplarze Pacific Aerospace CT-4 do celów szkoleniowych. Producent ma nadzieję, że armia zakupi 10-miejscowe P-750, które mogą być wykorzystywane do transportu wewnątrz Nowej Zelandii oraz w rejonie Południowego Pacyfiku.
Dodatkowo w ostatnim czasie maszyna otrzymała zatwierdzenie instalowania szerszych opon, które zwiększają o 40% powierzchnię styku z podłożem i dzięki temu umożliwiają starty i lądowania z nieutwardzonych pasów startowych o długości 245 m.
Tłumaczenie z Flight Global



Źródło artykułu
Komentarze