Optymizm na pokazach w Singapurze
W dniach od 2 do 7 lutego w Singapurze, odbywają się Międzynarodowe Pokazy Lotnicze. Według oświadczeń firm uczestników, panuje optymizm co do efektu prowadzonych rozmów handlowych.
Cessna otworzyła pokaz stwierdzeniem, że Azja jest jak skała wśród światowych turbulencji na rynku awiacji. “Z punktu widzenia Cessny, region Azji i Pacyfiku został najmniej dotknięty kryzysem i zachował silną pozycję ekonomiczną,” powiedział Roger Whyte, wiceprezes Cessny ds. sprzedaży i marketingu. Firma nie ogłosiła żadnych nowych zamówień, ale przypomniała o kontrakcie na 5 samolotów Citation Mustang dla Singapore Flying College oraz na 30 Grand Caravan dla indonezyjskiego Susi Air.
Embraer akcentując obecność na pokazach, informował o nowych centrach serwisowych, a także ujawnił porozumienie z amerykańskim ośrodkiem Flight Safety International, gdzie będą prowadzone szkolenia na odrzutowce biznesowe serii Legacy, Lineage 1000 oraz rodziny liniowców E.
Firma Piper prezentację na targach wykorzystuje do agresywnej promocji na rynku azjatyckim. Osiem miesięcy temu producent został przejęty przez rząd Brunei, gdzie następnie umieścił regionalną siedzibę i uruchomił szkołę lotniczą. Jednym z głównych celów nowej spółki jest budowanie pozycji na kontynencie azjatyckim. Na pokazach firma prezentuje lekki samolot sportowy PiperSport.
Tłumaczenie z AvWeb.
Komentarze