Nowy sponsor projektu GreenLight
Projekt GreenLight WorldFlight, w ramach którego na początku 2012 r. planowany jest lot dookoła świata ultralekkim samolotem Virus-SW914 (najszybszą i najbardziej ekonomiczną maszyną w swojej klasie), wszedł w fazę zaawansowanych przygotowań. Wyczynu tego ma dokonać Matevz Lenarcic, biolog i zarazem pilot fotograf
W ostatnim czasie do grona sponsorów dołączyła firma Becker Avionics, wiodący światowy producent lotniczych akcesoriów, który zaoferował do wykorzystania swoje produkty. W ramach przygotowań, delegacja WorldFlight spotkała się z inżynierami firmy Pipistrel, z którymi omówiła wszelkie możliwe zmiany w modelu VirusSW914 - pierwszej konstrukcji słoweńskiego producenta posiadającej silnik z turbodoładowaniem i masę zaledwie 290 kg (maksymalną do startu 450 kg).
Oprócz zagadnień związanych z jednostką napędową, zostało do rozwiązania jeszcze kilka innych problemów, w tym kwestia zbiorników paliwa. Nie jest jeszcze określone, ile optymalnie powinny mieścić skrzydłowe zbiorniki paliwa w stosunku do masy konstrukcji. Jak informuje firma, ważne jest także dobranie właściwego śmigła, co może mieć decydujące znaczenie w trudnych momentach lotu. Firma zdecydowała się na niemieckie MT (www.mt-propeller.com) jako, że według jej opinii, tego rodzaju są najlżejsze, najbardziej niezawodne i wydajne. Według wstępnych założeń, lot ma się odbyć ponad terytoriami 50 krajów.
Tłumaczenie z worldgreenflight.com
Komentarze