NexAir modernizuje Saratog’ę
NexAir Avionics, z Mansfield, w stanie Massachusetts, zaprezentował samolot Saratoga NX - zmodyfikowaną wersję nieprodukowanego już jednosilnikowego, sześcioosobowego Piper'a. NX posiada zintegrowany panel Avidyne Integra Release 9 oraz nowy, fabrycznie zrekonstruowany silnik. Teraz wnętrze jest dźwiękoszczelne, otrzymało skórzane siedzenia, centralną konsolę z lodówką na napoje, zestaw wypoczynkowy DVD dla tylnych foteli oraz składany stół do pracy. Wersję NX wyposażono w pasy bezpieczeństwa z poduszkami powietrznymi AmSafe.
W rezultacie, w cenie końcowej nie przekraczającej 400 000USD otrzymano samolot “lepszy niż nowy”, powiedział prezes NexAir, David Fetherston. Dodał też, że właściciele samolotów Saratoga, modelu z lat od 1980r do 2004r. mogą dokonać transformacji swoich samolotów do NX za niecałe 250000$.
Nowości to miedzy innymi obudowa silnika, umożliwiająca jego lepsze chłodzenie, „uszczelnienie” przepływu pomiędzy końcówką skrzydła a klapami (Flap Gap Seals) dzięki którym samolot osiąga większe prędkości. Nie zapomniano o dodaniu zewnętrznego oświetlenia. „Generalnie program pozwala stworzyć nowy samolot, który jest lepiej wyposażony i kosztuje dużo mniej niż nowy lub jeden z ostatnich modeli,” powiedział Fetherston. Koszty amortyzacji i ubezpieczenia również są mniejsze niż w przypadku nowego samolotu.
NexAir poinformował, że właściciele zainteresowani modernizacją mogą zatrzymać obecnie używane silniki, jeśli mają niewielkie przebiegi i są w dobrym stanie.
Wykorzystano materiały z AvWeb
Komentarze