Przejdź do treści
Źródło artykułu

Milowy krok w procesie produkcyjnym Spectrum Aeronautical

Firma Spectrum Aeronautical, twórca kompozytowego samolotu S.40 Freedom z silnikiem GE Honda HF 120, oznajmiła w zeszłym tygodniu, że jej produkt jest o 40% lżejszy  od podobnego samolotu wykonanego z aluminium.

Jego kadłub to pełnowymiarowy, jednoczęściowy kawałek zespolony w procesie łączenia kompozytów, który łączy najważniejsze elementy struktury „na poziomie molekuł,”. Proces taki w znacznym stopniu zmniejsza potrzebę sklejania, co w przypadku wielu innych procesów tworzenia kompozytów jest konieczne. Eliminuje także prawie, dzięki swojej konstrukcji, wszystkie wtórne łączenia ze struktury kadłuba. Zdaniem producenta w znacznym stopniu skraca to proces produkcji i przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa nawet o połowę w porównaniu do podobnego rozmiarem innego samolotu.

Używając King Air i Cessna Citation XLS jako odnośników, przedstawiciele Spectrum Aeronautical stwierdzili, że ich mniejszy Independence Jet zużyje połowę tej ilości paliwa, które zużyłby King Air uzyskując osiągi bliskie XLS. Z kolei S.40 może przyjąć na pokład pilota i 9 pasażerów, których jest w stanie przewieźć na odległość 3200 km z prędkością maksymalną 818 km/h na wysokościach do prawie 14 km.

Budowa i rozwój S.40 opóźniła się częściowo z powodu globalnego kryzysu, lecz przedstawiciele firmy twierdzą, iż wciąż odnotowują postępy w swoim projekcie, a zdaniem prezesa Spectrum Austin’a Blue, jego rozwój to prawdziwy krok milowy w tym projekcie.

W czasie kiedy powstawał kadłub, przyszły silnik samolotu, turbowentylatorowy GE Honda Aero Engines' HF 120, wszedł w końcową fazę przygotowań do testów certyfikacyjnych, które potrwać mogą do 2010 roku.

Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AvWeb.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony