Przejdź do treści
Źródło artykułu

Lotnisko Babimost rozwija skrzydła

Modernizacja budynku Cargo i drogi startowej, budowa punktu kontroli bezpieczeństwa czy prace remontowe terminala odpraw pasażerskich – to tylko część zadań, które w ostatnim czasie zostały wykonane w Porcie Lotniczym Zielona Góra/Babimost. Kolejne inwestycje czekają na realizację. Jest to dowód na to, że lotnisko wciąż się rozwija i ma przed sobą szerokie perspektywy.

21.07.2010 r. w Rzeczpospolitej ukazał się artykuł pt. „Budowa nowych lotnisk regionalnych się opóźnia”. Warto zaznaczyć, że problem ten dotyczy lotnisk, które dopiero mają być budowane. Tymczasem Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost jest Lotniskiem już istniejącym - jedynym, który posiada możliwość obsługi pasażerskiej w województwie lubuskim.

Loty non stop

Na terenie lotniska znajduje się terminal pasażerski o przepustowości 150 tys. pasażerów rocznie. Są również: terminal cargo, budynki techniczne zabezpieczenia oraz 16 hangarów samolotowych. Na lotnisku działa lotnicze całodobowe przejście graniczne. W porcie funkcjonuje Lotniskowy Komisariat Policji. Port jest strzeżony przez całą dobę. Nie jest objęty normami hałasu, co oznacza, że może być używany przez cały czas. Lotnisko może obsługiwać największe samoloty, nawet takie jak Boeingi 747.

Do stolicy i nad morze

Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost realizuje codzienne połączenie na trasie Drezno – Zielona Góra/Babimost – Warszawa – Zielona Góra/Babimost – Drezno oraz w weekendy do Gdańska samolotem typu Jetstream J32 przez przewoźnika lotniczego firmę Jet Air Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.

Prace pełną parą

Port objęty jest szeregiem inwestycji, a kolejne czekają na realizację. Prace realizowane są ze środków PP PL, PAŻP oraz są planowane ze środków budżetu Samorządu Województwa Lubuskiego oraz LRPO. Projekt Rozbudowa i modernizacji Regionalnego Portu Lotniczego Zielona Góra w Babimoście wraz z infrastrukturą lotniskową ujęty został w Indykatywnym Planie Inwestycyjnym Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-1013, którego orientacyjny koszt całkowity wynosi 38,67 mln zł. W związku z powyższym nie ma podstaw do porównywania Lotniska Zielona Góra/Babimost na tle projektowanych nowych portów lotniczych.

W planie inwestycyjnym do wykonania pozostało:

  • rozbudowa terminala odpraw pasażerskich,
  • budowa drogi patrolowej,
  • budowa garaży na sprzęt specjalistyczny,
  • rozbudowa płaszczyzny postoju samolotów przed terminalem,
  • poszerzenie drogi kołowania DK,
  • zakup instalacji ILS.

Czytaj całość artykułu na stronie Lubuskie.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony