Lockheed Martin zamyka automatyczne stacje obsługi lotu

LOCKHEED MARTIN

Z dniem 1 lutego 2010 roku, firma Lockheed Martin planuje zamknąć siedem z trzynastu automatycznych stacji obsługi lotu (Automated Flight Service Stations), co przełoży się na zwolnienie 160 osób pracujących w serwisach oraz kadrze kierowniczej. Rzeczniczka Lockheed Martin, Jan Gottfredsen powiedziała, iż 13 procentowe redukcje wraz ze wzrostem efektywności zdobytej dzięki nowej sieci komunikacyjnej oznaczają, że pozostałe sześć obiektów AFSS będzie w stanie przejąć wszystkie zlecone zadania.

Zamknięte zostaną placówki w Columbia, w stanie Missouri, Kankakee, w stanie Illinois, Lansing, w stanie Michigan, Honolulu, na Hawajach, Nashville, w stanie Tennessee, Seattle, w stanie Waszyngton oraz St. Petersburg, w stanie Floryda. Wciąż będą funkcjonować główne w Ashburn, w stanie Virginia, Ft. Worth, w Teksasie oraz Prescott, w stanie Arizona, a także punkty serwisowe w Miami, na Florydzie, Princeton, w Minnesocie oraz Raleigh, w Północnej Karolinie. Miami specjalizuje się w ruchu Karaibskim, Princeton w lotach do i z Kanady, natomiast Raleigh jest zapleczem dla Ashburn, głównej siedziby całego systemu.

"Ustaliliśmy, że wyniku zamknięć poziom wsparcia nie będzie w żaden sposób obniżony," powiedziała Gottfredsen. Krajowe Stowarzyszenie Kontrolerów Ruchu Lotniczego (NATCA) wyraziło zaniepokojenie tymi informacjami. Rzecznik NATCA, Dale Wright oznajmił, że kontrolerzy obawiają, iż po zredukowaniu liczby stacji pozostałe nie będą w stanie działać z podwójna wydajnością i część pracy spadnie na kontrolerów”, powiedział Wright. "Nie mamy wystarczających mocy przerobowych...."

Naczelny wiceprezes NATCA, Trish Gilbert stwierdziła, iż kontrolerzy w niektórych obszarach już teraz mają o wiele więcej obowiązków, ponieważ piloci nie potrafią wypełniać planów lotu IFR” i dodała, że „Zamiast tego oddają plany VFR, zadając dodatkową pracę”. Rzeczniczka Lockheed Martin na te zarzuty odpowiedziała, że „Nie słyszała konkretnych skarg. Firma spełnia lub nawet przekracza normy określone w umowie podpisanej z Federalnymi Władzami Lotnictwa USA (FAA)” i dodała, że „Dla Lockheed Martin wciąż najważniejszą sprawą jest najwyższy poziom obsługi."

Amerykański Automated Flight Service Station (AFSS) dostarcza we wskazanym rejonie informacji przed w trakcie i po locie. Umożliwia złożenie planu lotu oraz jego zamknięcie. Informuje o aktualnej pogodnie oraz obowiązujących depeszach NOTAM. Może informowć o pomocach nawigacyjnych. Jest również wykorzystywany do składania raportów "Post Flight Report". Może również być "przekaźnikiem" informacji ruchowych, a nawet zezwoleń. AFSS dostępny jest na częstotliwościcach lotniczych (najczęściej 122.200) oraz pod bezpłatnym numerem telefonu 800-WX-BRIEF (+1-800-992-7433).

Czytaj rowniez:

www.afss.com
Flight Services 7110.10T
Quick Reference Card

Źródło: Internet
comments powered by Disqus