Przejdź do treści
Źródło artykułu

Linie lotnicze wykorzystują iPady do szkoleń lotniczych

W ubiegłym roku amerykańskie linie lotnicze United oraz Continental wprowadziły do użytku iPady, które wykorzystywane są w kokpitach jako zamienniki tradycyjnych toreb z nawigacją lotniczą. Obecnie jednak urządzenia tego typu znalazły kolejne zastosowanie i służą w procesie szkolenia mechaników lotniczych.

Według raportu przygotowanego przez dziennikarzy serwisu internetowego Gulf News, linie lotnicze Etihad Airways używają iPadów do przeszkolenia 200 licencjonowanych mechaników, a jedenastu inżynierów już skończyło kurs (na samolot A340), który został opracowany przez dostawcę technicznego przewoźnika – spółkę SR Technics.

Zarówno linie lotnicze, jak i SR Technics zamierzają dalej rozwijać szkolenia dla mechaników realizowane za pomocą iPadów i wyrażają nadzieję, że docelowo zastąpią one tradycyjne papierowe instrukcje. Werner Rothenbaecher, wiceprezes Etihad Airways ds. technicznych, akcentował, iż odnośnie nowej inicjatywy ma same pozytywne odczucia.

„Odkryliśmy, że użycie tej technologii pozwala na przeprowadzenie szkolenia w sposób bardziej efektywny i skuteczny, a najważniejszą zaletą iPada jest fakt, iż urządzenie to umożliwia wykorzystywanie materiałów szkoleniowych zawierających m.in. obrazy, filmy wideo, nagrania rozmów w kabinie i raporty z incydentów lotniczych”, powiedział Rothenbaecher.

„Etihad Airways są jedną z głównych linii lotniczych w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i jestem przekonany, że wielu mniejszych przewoźników będzie obserwowało rozwój tego programu, chcąc sprawdzić, jak będzie on działał na większą skalę”, dodał.

 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony