ICON Aircraft odkrywa przed Oshkosh-ową publicznością, kolejne informacje nt. amfibii A5
Napędzany silnikiem Rotax 912ULS o mocy 100KM i maksymalnej masie startowej 650kg, samolot-amfibia, posiada dopuszczalną ładowność 240 kg oraz maksymalną prędkość 200km/h. Jednak to nie osiągi stanowią o jego zaletach. Samolot niewielkim wysiłkiem może być transportowany na przyczepie samochodowej (zobacz film).
Kokpit, przypomina raczej młodzieżowy samochód. Nowością, jest opatentowany przez ICONa wskaźnik kąta natarcia. Nowa amfibia została wyposażona w ratunkowy system spadochronowy.
Samolot na który zebrano do tej pory ponad dwieście zamówień ma być dostępny już w 2010 roku, przy czym termin przekazania A5 dla klientów, zależy w głównej mierze od wymagającego procesu certyfikacji.
Konstrukcja samolotu wykonana z kopozytów węglowych, przyciąga sprytnym projektem, elektrycznie składanych skrzydeł.
Kokpit, przypomina raczej młodzieżowy samochód. Nowością, jest opatentowany przez ICONa wskaźnik kąta natarcia. Nowa amfibia została wyposażona w ratunkowy system spadochronowy.
Samolot na który zebrano do tej pory ponad dwieście zamówień ma być dostępny już w 2010 roku, przy czym termin przekazania A5 dla klientów, zależy w głównej mierze od wymagającego procesu certyfikacji.
Konstrukcja samolotu wykonana z kopozytów węglowych, przyciąga sprytnym projektem, elektrycznie składanych skrzydeł.
Źródło artykułu
Komentarze