Przejdź do treści
Źródło artykułu

Garmin 1000 w nowych jetach Cirrus’a

Firma Cirrus Aircraft, ogłosiła wybór Garmin’a jako dostawcy awioniki do jej nowego modelu jeta. Vision SF50, bo o nim mowa to jednosilnikowy odrzutowiec z tylnym usterzeniem w kształcie V.

Pierwszy zakończony sukcesem lot samolotu odbył się w lipcu 2008 roku. Od tamtego czasu ma on za sobą już ponad 140 godzin lotów testowych. Samolot, w którym używano dotychczas zestawu awioniki L-3 Smart Deck, w kwietniu wyposażony zostanie w panel Garmin’a. Testowany egzemplarz będzie posiadał zintegrowany zestaw awioniki bazujący na G1000 Perspective.

Zdaniem dyrektora generalnego Cirrus’a, Brenta Wouters’a „Awionika to kluczowy komponent współpracy pilota z samolotem”. Gary Kelley, v-ce prezes ds. marketingu Garmin’a oznajmił, że produkowany przez jego firmę system jest tak zaprojektowany, aby „czynić latanie prostszym i przewyższać oczekiwania pilotów w łatwości użytkowania i niezawodności”
FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony